ŠKODA zet KAROQ vol in tijdens de Tour-de-France

De Tour de France is intussen al weer een aantal dagen onderweg, dus is ook de ŠKODA KAROQ volop aanwezi. De nieuwe compacte SUV werd al op 1 juli als volgauto ingezet tijdens de 14 kilometer lange tijdrit in Düsseldorf. De KAROQ ondersteunt drie equipes en is voor de gelegenheid uitgerust met onder meer radioapparatuur.
Het Grand Départ van de Tour de France vond voor de eerste keer in dertig jaar weer plaats in Duitsland. De eerste tijdrit ging van de Messe Düsseldorf, langs de oevers van de Rijn, naar de beroemde Königsallee en terug. Het publiek kon er kennismaken met de ŠKODA KAROQ, die pas eind dit jaar op de markt komt. Er waren drie exemplaren aanwezig. Ze ondersteunden teams uit Nederland (Team LottoNL – Jumbo), België (Lotto Soudal) en Zuid-Afrika (Team Dimension Data for Qhubeka) tijdens de 14 kilometer lange tijdrit. De ŠKODA’s vervoerden niet alleen reserveonderdelen voor de fietsen, maar hadden ook vertegenwoordigers van de teams aan boord, die via een radioverbinding in contact stonden met hun renners.
De drie exemplaren van de ŠKODA KAROQ waren uitgevoerd in teamkleuren. Team LottoNL – Jumbo gebruikt een geel met zwarte KAROQ, Lotto Soudal een rood met witte en Team Dimension Data for Qhubeka een zwart, wit en groene. Op het dak van alle drie ŠKODA’s prijkt de slogan “RIDE ON WITH #KAROQ”.

Het is trouwens alsof de ŠKODA KAROQ gemaakt is voor het op twee na grootste sportevenement ter wereld. Dankzij zijn Dynamic Chassis Control (DCC) – met keuze uit drie rijmodi – en zijn elektromechanische stuurbekrachtiging is de KAROQ minstens zo sportief als de wielrenners. De allrounder is uitgerust met een handgeschakelde zesversnellingsbak of een zeventraps DSG-automaat. Er zijn vijf motoren leverbaar voor de compacte SUV, met vermogens van 85 kW (115 pk) tot en met 140 kW (190 pk). Het interieur van de KAROQ biedt meer dan genoeg ruimte voor radioapparatuur en teamvertegenwoordigers. Door zijn ingebouwde wifi-hotspot kunnen passagiers bovendien altijd online zijn. Daarbij is de KAROQ de eerste ŠKODA met een volledig digitaal instrumentenpaneel. Het display daarvan kan worden ingesteld op de voorkeuren van de bestuurder. Een andere slimme optie is Virtual Pedal. Met deze ‘Simply Clever’-oplossing is het mogelijk om de kofferklep te openen door simpelweg met een voet onder de achterbumper te bewegen.

ŠKODA is al 14 jaar de officiële partner van de Tour de France. Tijdens het 23 dagen durende evenement leggen de 250 volgwagens en organisatieauto’s van ŠKODA in totaal 2,8 miljoen kilometer af.
De nauwe band tussen het traditierijke Tsjechische merk en de wielersport gaat ver terug. 122 jaar geleden begonnen de oprichters van het bedrijf, Václav Laurin en Václav Klement, met de fabricage van fietsen voordat ze overstapten op de productie van auto’s. De wielersport speelt een belangrijkere rol in ŠKODA’s sponsorstrategie. Naast de Tour de France en de Vuelta a España in Spanje ondersteunt het bedrijf nog andere internationale en nationale wielerwedstrijden alsmede andere populaire sportevenementen.

Lees ook:ŠKODA onthult KAROQ tijdens Tour-de-France
Lees ook:Skoda Superb; voorop in de Tour!
Lees ook:Skoda weer sponsor wielerrondes..
Lees ook:ŠKODA geeft Parijs primeur voor Kodiaq
Lees ook:ŠKODA weer sportief actief; Vuelta!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.