Duitse markt volop in beweging

04_Volkswagen_Golf-RAls we kijken naar waar Duitse autokopers voor gaan dit jaar zien we dat ze nog steeds volop kiezen voor Duitse modellen, maar dat er wel een opmerkelijke beweging gaande is. Skoda rukt op en blijft voor het zoveelste jaar op rij het beste en grootste importmerk. Daarbij voert de Octavia de troepen aan op plek 5 van de bekende top-50. Maar ook SEAT heeft nu een model in de Duitse top-10 staan, de nieuwe Leon. Opmerkelijk is de terugval van de VW Polo, die jarenlang op nummer 1 van de meest geliefde modellen te vinden was bij de oosterburen. Maar met een nieuw model op komst is de huidige Polo uit de gratie geraakt. Opvallend is dat Dacia ineens een opmars meemaakt. De Sandero staat nu op plek 21 en is daarmee hoger gewaardeerd dan de best verkochte Italiaan, de Fiat 500. De Duster kwam intussen op plek 48 de top-50 binnen. E2 VERSION - 16-INCH THEMA WHEEL RIMSOok voor Duitsers is het budget soms beperkt en dan komt het begrip veel auto voor je geld toch om de hoek. En daar haakt Dacia graag op aan. Hyundai komt nu ook op in Duitsland. Meest succesvol daar is de i10 op plek 32, de i20 staat nu op plaats 38, de i30 op 42 en de Tucson op 44. Beste Japanse auto (..) is de Nissan X-Trail, die haalt net plek 50 bij de Duitse autokopers. Zet dat eens af tegen onze marktverhoudingen en je ziet toch enorme verschillen. Net als bij ons is de VW Golf absolute favoriet in Duitsland. Maar daar houden de vergelijkingen dan ook op. (AMuS)

Lees ook:Duitse smaak veranderde weinig
Lees ook:VW maakt de dienst uit in Duitsland
Lees ook:Deutschland Erst!
Lees ook:Duitse autoverkopen; volop beweging!
Lees ook:Eigen waar eerst, Duitsers blijven Made in Germany trouw!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.