Zet Renault op Facebook…

Bezoekers van de AutoRAI kunnen vanaf vandaag tot en met 23 april a.s. een aantal Renault modellen rechtstreeks vanaf de stand koppelen aan hun eigen sociale netwerk. Op de Renault stand kunnen zij een gratis Renault Facebook pasje verkrijgen en hiermee hun persoonlijke favoriete Renault model “liken” op Facebook. Bezoekers met een Facebook profiel ontvangen op de Renault-stand een speciale Renault Facebook pas. Dit pasje heeft een ingebouwde RFID-chip en slaat de gebruikersnaam en het wachtwoord van het Facebook-profiel van de betreffende bezoeker op. Hiermee kan je dan als bezoeker een favoriete auto van Renault ‘liken’ door die pas langs de bijbehorende Facebookzuil te halen. Vervolgens deelt de bezoeker automatisch zijn of haar voorkeur met de Facebookvrienden waarmee hij of zij ‘gelinked’ is. De originele Facebookzuilen zijn te vinden bij de elektrische modellen Renault Twizy en ZOE, de Twingo Miss Sixty, de Wind Série Limitée Gordini en het nieuwe conceptmodel CAPTUR van de Nederlandse Laurens van den Acker, Directeur Industrieel Design van Renault. Ter gelegenheid van de start van de AutoRAI linkte van den Acker live op de Renault stand de elektrische Renault Twizy. Niet vreemd natuurlijk, maar de gedachtengang is wel modern en vrolijkmakend. De ontwerper gaf daarmee het startschot voor de actie die de online wereld combineert met een real-time experience die een evenement als de AutoRAI uniek maakt. Het innoverende karakter van Renault op het gebied van elektrische auto’s en design, komt ook tot uiting in de mediakeuzes die Renault maakt. Naast innovatieve producten kiest Renault voortdurend voor een sterk vernieuwende media-aanpak. Deze high-tech Facebook actie als onderdeel van een bewust Social Media beleid is daarvan een goed voorbeeld.

Lees ook:Renault showt in Delft
Lees ook:Elektrische Renault speelt hoofdrol in TV-programma
Lees ook:Renault verloot Twizy
Lees ook:Twizy op Schiphol
Lees ook:Kunstzinnige Twizzy bij Renault

4 reacties op “Zet Renault op Facebook…

  1. Kevin Linden & Barbosa

    Beste,

    Graag zouden wij uw blog opnemen in ons blogbestand.
    Via welke gegevens zouden wij u kunnen bereiken?
    E-mailadres etc?

    Alvast bedankt!

      /   Beantwoorden  / 
  2. Hans Grimm

    Leuke ontwikkelingen!

    Wel jammer dat je niet alle auto’s kon liken. De Hyundai stand doet trouwens hetzelfde. Zij hebben er meer aandacht aangegeven. Dat blijkt al uit de gigantische banner die zij boven hun stand hebben gezet. Iedere auto heeft daar wel een eigen like zuil en ook het aantal like per auto is daar in beeld gebracht.

    Ik verwacht in de toekomst meer van dit soort uitingen tegen te komen. Iets met je telefoon lijkt me handiger. Nu moet je weer een pas gebruiken.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Leo

    @Kevin Linden – Ik heb u een mail gestuurd rond dat persbestand.

      /   Beantwoorden  / 
  4. Leo

    @Hans Grimm – Renault besteedde er extra aandacht aan en dat kregen ze van mij dus ook. Hyundai zal het ongetwijfeld ook doen en ik heb zelf ook prima FB contacten met BMW, Peugeot en Skoda. Dat pasje vond ikzelf ook wat bijzonder, maar ze moeten iets om mensen op hun stand vast en bezig te houden denk ik…

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.