Leuke actie van BMW

Arjen de Jong, directeur van BMW Nederland, maakte een prachtige carriere in autoland....

Er zijn managers in ons kleine autolandje die precies weten ‘het het vak werkt’. Die in tijden van crisis het hoofd koel houden en gewoon gaan tot het gaatje. Zo een type is Arjen de Jong van BMW Nederland. IK ken hem nog uit de begindagen van Hyundai in dit land en ik zal de details besparen rond de aanpak die hij toen als verkoopleider voor dat indertijd nog piepkleine merk voor ogen had, maar een ding is zeker, wat hij bedacht werkte. En dus was het geen verrassing toen ik hem in de afgelopen dagen ineens op de radio reclame hoorde maken voor ‘zijn’ Beierse merk. Origineel ook, door het zelf allemaal te doen. De actie betreft een serie auto’s ‘die door hagel substantieel zijn beschadigd, maar helemaal opgeknapt en met fabrieksgarantie verkocht worden’. Wel met 15% extra korting. Wie meer wil weten moet even naar www.hagelschade.nl of zo doorschakelen. Allemaal uitermate slim bedacht en ik zie die brede glimlach van Arjen voor ogen. Net als toen hij tijdens de AutoRai van 1981 de laatste onverkoopbare voorraad vierdeurs Pony’s wist te slijten……Hij is nog niets van zijn kennis en slimmigheid verloren. En de echte BMW-liefhebber zal zeker zo clever zijn om even te gaan speuren naar een leuk ‘schade-exemplaar’ denk ik….

Lees ook:Voor slimme autokopers!
Lees ook:Dat imago toch…Audi!
Lees ook:PRO-Actieve Koreanen
Lees ook:BMW poetst de 6-serie op…
Lees ook:Airmiles in strijd tegen nalatig onderhoud

5 reacties op “Leuke actie van BMW

  1. steiner

    Het mag zo zijn dat hagelschade een slimme campagne is, maar die andere BMW-reclame is de meest irritante reclame die ik in de laatste jaren hoorde. Als hij komt, zet ik onmiddellijk de radio uit. Voor iwe ‘m niet kent: een meneer met een half hees en half hoog stem geluid vertelt iets over zakenauto van het jaar en allerlei technische onzin erbij. Als ik ooit op het idee was gekomen m’n Volvo voor een BMW in te ruilen, ben ik door die reclame voor eeuwig en altijd genezen.
    Ligt dat nu aan mij? Kortom: wat me interesseert is of er mensen zijn die na het horen van die reclame op de fiets (of in de auto, mag ook) sprongen en zich naar de lokale BMW-dealer spoeden.

      /   Beantwoorden  / 
    1. dave

      INDERDAAD BMW….meest irritante reklame ooit. Wordt ook direct weg ge-zapt al die weer aankomt. Mijn nominatie voor de Loden leeuw

        /   Beantwoorden  / 
  2. Leo

    @Steiner/Dave – De gewraakte radioreclame die jullie hier beschrijven ken ik ook en daar word ik ook niet vrolijk van. Maar mijn opmerkingen over de hagelreclame blijven daarmee wat mij betreft toch overeind…

      /   Beantwoorden  / 
  3. dave

    Inderdaad BMW: een geniale marketing actie om oude voorraad te verkopen en price policy te omzeilen.
    Verkoop cijfers (bron: autoweek.nl)
    BMW 3-serie: september plaats: 4 aantal: 848 augustus plaats:30 aantal: 294
    BMW 1-serie: september plaats:15 aantal: 613 augustus plaats:36 aantal: 263
    BMW 5-serie: september plaats:39 aantal: 288 augustus plaats:81 aantal: 98
    Volgens fora zou het om +/- 400 onverkochte stuks

      /   Beantwoorden  / 
    1. dave

      met hagelschade

        /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.