Categorie: "Automedia"

Renault begint met teaser-campagne voor nieuwe Laguna

Renault LagunaRenault heeft een nieuwe website gelanceerd om de komst van de nieuwe Laguna aan te kondigen. Op de zogeheten "teaser website" is nu nog niets te zien, behalve de mysterieuze uitlijning van de nieuwe Laguna.

Er staat een teller om aan te geven wanneer de Laguna onthuld wordt (momenteel over 40 dagen) en een mogelijkheid om je in te schrijven voor een nieuwsbrief.

Mogelijk wordt er de komende weken meer toegevoegd aan deze website.

Futuristische Dodge in nieuwe Fantastic Four film

Dodge Fantastic FourGeneral Motors is aankomende zomer volop in beeld in de aanstormende bioscoophit Transformers. Alle hoofdrolspelers zijn daar vertegenwoordig door een GM-product.

"Dat kunnen wij ook!", moet concurrent Dodge hebben gedacht. Tsja jongens, het is een leuk idee, maar wat zegt dit Dodge ruimteschip in de nieuwe film Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer nu precies over jullie auto's?

Pimp my Ride: Biodiesel 1965 Impala

1965 Chevrolet Impala22 April is uitgeroepen tot "Earth Day". Amerika heeft besloten dat wij op die dag allemaal aan het milieu gaan denken. MTV speelt hier handig op in. Die dag zal er een speciale uitzending van het populaire "Pimp My Ride" worden uitgezonden waarin een 1965 Chevrolet Impala wordt voorzien van een 800pk biodiesel V8.

Pardon? 800PK? General Motors heeft speciaal voor deze aflevering een nieuwe Duramax biodiesel V8 gesponsord, welke normaal voor trucks is bedoeld. Tunersbedrijfje Galpin Auto Sports heeft de V8 flink onder handen genomen en het vermogen van 360PK weten te vergroten naar 800PK.

Wie zegt dat grote Amerikaanse bakken niet milieuvriendelijk zijn?

Bron: Autoblog.com

Jaguar komt met online minisoap

Jaguar XK GorgeousWat MINI Usa met de stoere comedyclips van "Hammer & Coop" kan, kan Jaguar ook! Het Britse luxemerk sponsort een 9-weken durende online miniserie genaamd "Gorgeous". De afleveringen worden uitgezonden op de portal van lx.tv. Een Jaguar XK is een van de hoofdrolspelers.

De afleveringen duren ongeveer drie minuten. Daarnaast zal er veel promotie rond Jaguar op lx.tv plaatsvinden. Lx.tv beweert dat het de trend van het moment is om op dergelijke creatieve alternatieve manieren te adverteren.

De eerste aflevering wordt in de loop van volgende week verwacht.

Bron: Brandweek.com

Clay Automotive stript tot de naakte waarheid

Het Amerikaane dealership Clay Automotive heeft genoeg van de slinkse maniertjes waarom de meeste dealers hun auto's aan de man brengen. Clay Automotive beweert dit zelf helemaal anders aan te pakken. Namelijk door de naakte waarheid aan klanten voor te leggen, en niets anders. Hoewel….

Een originele reclame in ieder geval. Wel wat aan de lange kant.

Met dank aan mijn collega van reclamewereld.blog.nl

Eerste Audi R8 reclame op de buis

in Amerika althans. Een prachtige reclame waarin Audi hun rijke historie aanvoert als reden waarom de nieuwe R8 zo'n verfijnd stukje doorontwikkelde techniek is.

Grappig detail: Een paar dagen geleden postte ik een reclamefilmpje van Shell/Ferrari waarin met hetzelfde hoofdscenerio werd gewerkt. Van oud naar nieuw, in 1 race.

Michelin komt met nieuwe verantwoordelijke website

MichelinMichelin scoort al jaren lang met hun koddige banden-mannetje. Maar dat is volgens Michelin niet meer genoeg. Daar redden ze het niet meer mee in deze milieubewuste en technologisch vooruitstrevende wereld.

Daarom komt Michelin met een heel nieuwe marketingcampagne, met bijbehorende website. En wat een prachtige website is het geworden! Geheel in 3D-animatie van hoge kwaliteit. Vaste items van de website zijn het milieu, veiligheid, de ervaring van het autorijden en euh…banden natuurlijk.

Bekijk ook vooral even de TV commercials in het Lounge-gedeelte. Zeker de moeite waard!

Shell komt met prachtige nieuwe V-Power reclame

Shell, Ferrari, Monaco, F1 en een complete line-up aan klassieke racewagens. Alle ingredienten voor werkelijk een prachtige reclame voor Shell's V-Power benzine. Ferrari bestaat dit jaar 60 jaar en werkt al even zolang samen met Shell. Dat moet gevierd worden.

Overigens komen er ook fragmenten van andere circuits in de reclame voor, zoals die van Rio, Sydney, New York en Hong Kong. En de klassieke racewagens? Wie weet hoe ze heten mag het zeggen, maar vergeet vooral niet te genieten van het prachtige geluid.