Chevrolet erg voorzichtig met eigen accu’s in Bolt…

Chevrolet-Bolt-EV-Concept-1Een aardig berichtje uit de GM-hoek las ik in de Auto Motor und Sport die ik onlangs weer eens inkeek. Chevrolet geeft haar eigen accu’s in de elektrische Bolt een onvoldoende door in de handleiding van die wagens aan te geven dat deze batterijen binnen de garantietermijn tussen de 10 en 40% aan capaciteit zullen verliezen bij dagelijks gebruik. Zoals het Duitse journalisten betaamt vroegen ze bij Opel na hoe dat dan zit met de Ampera-e het Europese zustermodel van de Bolt. Want die wagens worden verkocht met reikwijdten van 550km (in de praktjk nog steeds 350km) en als dat zo snel afneemt schiet het niet zo op. Opel gaf aan dat uit eigen onderzoek blijkt dat de Ampera-e na verloop van jaren een accu-capaciteit van 80% moet kunnen blijven leveren. Opel Ampera-e: The Range ChampionVolgens Opel is de voorzichtige benadering van dit ‘mogelijke probleem’ een gevolg van de Amerikaanse aansprakelijkheidswetten. Voor je het weet hen je een dure claim aan je broek en dus is men even heiliger dan de Paus op dit punt. Uit recente tests in ons land blijkt dat de Ampera-e goed voldoet in het dagelijks gebruik en dat die reikwijdte van 350km heel plezierig is voor mensen die iets meer willen dan alleen maar rondjes in de stad rijden. (AMuS)

Lees ook:Chevrolet Bolt – vanaf 35 mille!
Lees ook:Opel’s nieuwe elektroauto; Chevrolet Bolt is voorbeeld!
Lees ook:Tesla Model 3 of Chevrolet Bolt? (Opel Amera-E)
Lees ook:GM brengt de Bolt – elektrisch rijden voor een aardige prijs.
Lees ook:EU-promotie Opel Ampera

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.