Audi R8 e-tron – einde oefening!

Audi-R8-e-tron-1Het duurde niet zo lang, er zijn er maar heel weinig van gebouwd en verkocht, dus dat was voor Audi geen echt moeilijk besluit. Men stopt in Ingolstadt met de bouw van de R8 e-tron. De auto had zijn eigenaren veel te bieden en het was als elektrische sportwagen zeker een stukje genoegen om in te rijden, maar het bracht allemaal niet zo veel. Audi gaat een deurtje verder. Man laat dit soort showauto’s voor wat het is en gaat werken aan wagens die bij een veel breder publiek zullen aanslaan en die wat meer bijdragen aan de doelstellingen om ook van het merk met de ringen een in de ogen van veel mensen, milieuvriendelijker merk te maken. Dat er dan ervaringen en technieken uit de e-tronhoek zullen worden benut lijkt vanzelfsprekend. Theoretisch kon je met die R8 e-tron 450/500km ver komen. Audi-R8-e-tron-2Alleen moest je dan wel gaan rijden als iemand in een Matiz met een steen onder het gaspedaal i.p.v. er boven op. Wie echt ging voor de volledige potentie stond na relatief korte afstand stil met lege accu’s. Niet meteen aansprekend, hoe mooi die auto op zich ook was en is. Nieuwe auto’s met dergelijke techniek komen in de jaren na 2017 op ons af. Denk aan een Q6 met elektrische aandrijving. Dat spreekt veel zakenrijders veel meer aan dan een op zich prachtige sportwagen voor op het circuit die omwille van het milieudenken is voorzien van een potente elektromotor maar ondanks alles toch te weinig praktisch was in het gebruik. Wie er toch nog een wil hebben, opschieten nu de boodschap. (AMuS)

Lees ook:Premiere nieuwe Audi R8 e-tron voor de Chinezen…
Lees ook:Nieuwe Audi R8; barstensvol innovatieve technieken…
Lees ook:Audi showt elektrische toekomstvisie
Lees ook:Dikke Audi Q7 e-tron bij de dealer
Lees ook:Twee milieuvriendelijke Audi’s…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.