Opel moet beter gaan presteren…

Opel Ampera-e: The Range ChampionSinds een jaar of zo behoort Opel toe aan het Franse PSA. En dat nam met het Duitse GM-merk ook een verliesgevend merk over. Het lukte Opel eigenlijk nooit om ook maar een cent winst te maken. En dat vinden de Fransen een uitdaging. Niet alleen gaan ze aan de kostenkant bij Opel flink snijden, de aanpak van de manier van auto’s bouwen en verkopen moet ook anders. Zo wil PSA dat Opel het ‘prijssegment’ verlaat en meer richting ‘upmarket’ gaat werken. Daardoor komt er meer marge en bouwt het merk eindelijk wat vet aan het lijf op. Dit houdt volgens berichten in de Duitse media in dat er in de nabije toekomst al minder Opel-modellen zullen worden aangeboden, maar dat die stuk voor stuk wel duurder zullen zijn. Order-bank success for new InsigniaDaarvoor krijg je dan wel een auto met wat meer premium-gevoel. Een tegenvaller vooor veel Opel-rijders die juist altijd vielen voor ‘veel voor relatief weinig’. Een Opel had jarenlang een soort Amerikaans gevoel voor een Europese prijs. Dat gaat drastisch veranderen. Een andere rol die Opel binnen PSA moet vervullen is die van innovatie-laboratorium op het gebied van elektrische auto’s. Ook voor PSA moet Opel baanbrekend werk gaan verrichten. In dat kader is wel opvallend dat de toch revolutionaire Ampera-E maar relatief beperkt kan worden geleverd door de Opel-dealers. In Nederland is de auto vooralsnog een zeer beperkte verschijning. (FAZ/AMOL)

Lees ook:GM; Opel moet in drie jaar tijd winstgevend zijn!
Lees ook:Toch meer ontslagen bij Opel…
Lees ook:Financiele injectie Opel, met dank aan GM.
Lees ook:Opel Monza als SUV, droom of werkelijkheid?
Lees ook:Opel investeert voor productie kleintje…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.