Honda presenteert de nieuwe CR-V Hybride…

CR-V - 2 frontal IAA 2017Honda brengt haar nieuwe CR-V nu met een hybride-aandrijving, wat voor Europa een grote primeur wordt genoemd. De auto heeft nog steeds zijn eigen profiel, is herkenbaar maar krijgt technisch een totaal andere opzet. Zo werkt Honda niet meer met diesels voor deze nieuwe auto. Europa moet daar vanaf zien. Logisch, gezien het probleem met zelfontbranders in ons werelddeel. Honda neemt geen enkel risico. Maar dat past ook wel bij het merk. Zekerheid voor alles. Blijft jammer dat het in ons land zo matig verkoopt. Hoe dan ook, dat moet met de nieuwe CR-V anders worden. Naar keuze is die leverbaar met een 2 liter i-VTEC motor die is gekoppeld aan twee elektromotoren. CR-V - side IAA 2017En dat alles aangestuurd door slimme elektronica die bepaalt wanneer je volledig elektrisch, op hybridestand of volledig op de benzinemotor zult rijden. Men geeft geen actieradius voor de elektrische ritten, vaak een indicatie dat die niet zo groot zal zijn, maar als gimmick natuurlijk wel aardig. CR-V - 1 frontal IAA 2017Later in 2018 komt er ook een versie met een 1,5 liter grote benzinemotor die is gekoppeld aan een handgeschakelde bak. Bij de 2 liter kiest men voor een automatisch systeem dat in feite alles voor de bestuurder doet. Ook schakelen. Over prijzen en typisch Nederlandse uitvoeringen nog geen indicatie. Volgt vast allemaal na de IAA in Frankfurt. (NP)

Lees ook:Honda klaagt niet
Lees ook:Honda on tour – met de CR-V
Lees ook:Honda introduceert nieuwe Europese motoren
Lees ook:Honda’s primeurs in Geneve
Lees ook:Honda laat waterstofmodel FCV zien in Geneve…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.