VW had een lekkere julimaand…

VW 500_vw-tiguan-allspace-4Het merk Volkswagen deed het wereldwijd best lekker in de afgelopen maand juli. Bijna 500.000 auto’s met het bekende VW-logo gingen richting een nieuwe klant en dat is 4% meer dan vorig jaar. Mwet name de Chinese markt is weer positief in haar ontwikkeling en er zijn tekenen van hoop voor de groei in markten die nu liggen in Midden- en Zuid-Amerika maar ook het midden van Europa. VW doet het vooral goed met haar SUV’s. In Europa als geheel moest het merk inleveren. Bijna 4%, wat omgekeerd evenredig is aan de wereldwijde groei. Met name de eigen Duitse markt is niet best voor Volkswagen geweest, daar ging men met 14,2% terug t.o.v. juli vorig jaar. Maar VW zelf geeft als reden hiervoor dat veel Duitse kopers wachten op de nieuwste generatie Polo, Passat en Golf. En die komen als alles goed gaat tijdens de IAA in Frankfurt onder de lakens vandaan. Opvallend is de enorme groei in Rusland. Bijna een kwart meer auto’s in een markt die door de economische boycots eigenlijk gewoon dicht zit voor deze merken. Grote groei ook in Canada, maar liefst 38% wat neerkomt op 7800 auto’s. (NP)

Lees ook:Volkswagen-Groep; bijna zes miljoen auto’s in zeven maanden…
Lees ook:VW had beste oktobermaand ooit…
Lees ook:Audi’s geweldige juli-maand…
Lees ook:Volkswagen Bedrijfswagens; goede februarimaand…
Lees ook:Mercedes; omzet stijgt met 11%!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.