VW verkoopt als de brandweer…

VW Logo op dakSjoemelgedoe of niet, kopers over de hele wereld zijn hun vertrouwen in Volkswagen als merk nog lang niet kwijt geraakt ook al hoopten concurrenten en sommige milieubewegingen daar vurig op wellicht. Afgelopen maand mei verkocht Volkswagen 3,5% meer auto’s dan een jaar eerder. De markt in China loopt zelfs op het gemiddelde groeipercentage voor. In een wat terugvallende markt namen de verkopen van VW daar juist toe. Maar dat geldt ook voor de markten in Europa en Zuid-Amerika. De nieuwe Atlas SUV doet het bijster goed in de VS. Kortom men is bij VW meer dan tevreden over de resultaten. Want omzet is winst en die winst moet men gebruiken om niet alleen afkoopregelingen en boetes te betalen aan de onverbiddelijke Amerikaanse overheden, maar ook om te innoveren in nog fraaiere technieken voor de toekomst. Grote sprongen vooruit maakte VW met name ook in Centraal- en Oost-Europa waar tientallen procenten meer auto’s werden verkocht. En ondanks de boycot-maatregelen tegen Rusland nam ook de omzet in dat grote land stevig toe. 28% maar liefst en daarbij blijkt de nieuwe Tiguan en ware winnaar. In West-Europa zijn de resultaten iets minder rooskleurig, daar zakten de verkopen in mei met bijna 3%, waarbij Nederland weer eens de uitzondering vormde met een groei van bijna 36%. Nederlanders zijn gek op hun Volkswagens. En daar is weinig mis mee. (NP)

Lees ook:VW ziet omzet groeien…
Lees ook:VW nu de grootste, maar aan Audi verdienen ze het meest!
Lees ook:GM doet het goed in Europa
Lees ook:Meimaand begint zwak; verkopen blijven achter!
Lees ook:Duitsland locomotief Europese autoverkopen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.