Tesla; succesvolle voorintekening Model 3, geld is nodig!

Twitter4f461eeTesla kreeg waanzinnig veel publiciteit rond de voorintroductie van haar Model 3. Zoveel zelfs dat je soms wel eens nadenkt over hoeveel van die journalisten echt de markt kennen van elektrische auto’s. Laten we wel zijn, Tesla is slechts een aanbieder op deze markt, ook al gebruikt men dan Apple-achtige technieken. Maar ook vrijwel elk ander zichzelf respecterend automerk of concern heeft een of meerdere elektrische modellen in het aanbod of krijgt die nog. Daar was of is veel minder aandacht voor. Daarnaast, over die Model 3 is eigenlijk maar heel weinig bekend. Een plaatje, wat mooie verhalen, maar echt veel technische details of een juist prijs kwamen niet voorbij. Toch tekenden mensen massaal in en betaalden een eerste bedrag aan borg. Dat is opmerkelijk, want dat doe je als klant niet zo snel. Tesla als rijdend Apple? Het zal met emoties van doen hebben. Met al die acties schoten de aandelen van Tesla op de beurzen een stuk omhoog in waarde. Investeerders zien de toekomst weer wat rooskleuriger in. C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_img-25517266_width=2048_height=1536_cq=0En dat is dringend nodig want Tesla maakt al jaren flinke verliezen. Op elke Tesla die nu wordt verkocht moet er geld bij. En dat kan niet goed blijven gaan. Vandaar dat men verbreding zoekt van het gamma en ook verlaging van het prijsniveau. Niet dat een Tesla meteen een koopje zal worden, daarvoor moet je toch meer bij Renault/Nissan zijn of zo, maar men nadert nu het segment van de markt waar ook de bekende middenklassers van Audi en BMW acteren. En dat daar belangstelling bestaat voor de Model 3 is wel duidelijk. Volgens opgave van Tesla zelf heeft men nu al bijna 200.000 opties binnen voor de nieuwe auto, deels ook uit de leasemarkt. Tesla-Model-S-Seitenansicht-articleTitle-402d4069-642432Zakelijk rijden in een elektrische auto neemt veel bezwaren rond infrastructuur en onderhoud weg. De grote jongens in de leasewereld bieden vaak mobiliteitspakketten aan en daar zou die nieuwe Tesla prima kunnen acteren. En voor hen die er een willen kopen, nog een keer de prijs. Verwacht wordt dat die ergens rond de 35.000 US $ zal starten, maar dat de gemiddelde Model 3 over de plank zal gaan voor prijzen tussen de $ 50K en $ 60K. En daar heb je heel wat alternatieven voor. En voor de goede orde, de meeste mensen die nu een optie namen zullen voor 2019 hun Model 3 niet in de parkeergarage van hun werkgever hebben staan. Tesla heeft nog wat zaken op orde te brengen. Niet in de laatste plaats de productie van de nieuwe auto. Tot nu toe bouwde het niet meer dan 110.000 auto’s. Het zal dus uit een ander vaatje moeten tappen. En dat vaatje kost veel geld. Waaraan het nu nog mankeert…

Lees ook:Nieuwe Tesla 3 – weer geen koopje!
Lees ook:Tesla komt met vier nieuwe modellen…
Lees ook:Athlon krijgt veel interesse voor Tesla E-car
Lees ook:Ook Athlon reserveerde Tesla 3 – voor haar klanten!
Lees ook:Eindelijk een eerste Tesla Model 3…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.