Nissan lijft van Basten in….

Nissan grijpt de finale van de Champions League aan om zijn marktleiderschap met elektrische aangedreven voertuigen (EV) bij een grote schare voetbalfans onder de aandacht te brengen. Als automotive partner van de UEFA stelt het merk 100 elektrische auto’s ter beschikking voor de finale op 6 juni 2015 in Berlijn. Voetballegende Marco van Basten zal als Nissan-ambassadeur optreden tijdens de finale. Nissan zet 100 elektrische aangedreven auto’s in voor het vervoer van officials en gasten. Om dat vlekkeloos te laten verlopen, installeert Nissan 129 laadpunten bij de internationale luchthaven Tegel, bij diverse hotels en bij het Olympiastadion. Een aantal daarvan is permanent en wordt na de voetbalfinale ter beschikking gesteld van de stad Berlijn.

Van 3 tot 7 juni zal Nissan in Berlijn ook een aantal activiteiten organiseren als onderdeel van het Champoins League Festival. Fans kunnen bijvoorbeeld 2-tegen-2 spelen in de Football Cage, of hun talent testen in de Nissan Performance Maze of zelf een balletje trappen met de Nissan-ambassadeurs in de Test Area, onder wie Marco van Basten.
De activiteiten van de fans tijdens het UEFA Champions Festival worden omgerekend naar energie in kilowatts. Deze fan-energie wordt opgeslagen en gebruikt om de UEFA Champions League Trophy naar het stadion te rijden. De fans die de meeste kilowatts opwekken, winnen een ticket voor de finalewedstrijd en krijgen de kans om de UEFA Champions League Trophy te begeleiden op zijn weg van het UEFA Champions Festival naar het stadion in een speciaal ontworpen Nissan e-NV200. Die tocht is op de wedstrijddag tijdens de UEFA Trophy Parade.

De samenwerking tussen Nissan en de UEFA Champions League is in dit eerste seizoen ingevuld met tal van activiteiten voor fans, zoals de competitie UEFA Champions League Goal of het Week. Ook kregen fans en hun partners de kans om aanwezig te zijn bij exclusieve trainingen van teams voorafgaand aan de wedstrijd.
Nissan is officieel automotive sponsor van de UEFA Super Cup en UEFA Champions League. De deal is gesloten voor drie seizoenen, lopend van 2014/2015 tot en met 2017/2018. Als officieel partner is Nissan betrokken bij Europa’s meest prestigieuze voetbalcompetitie. Dat komt tot uiting in het beschikbaar stellen van voertuigen en het bieden van ondersteuning.

Nissan in Berlijn – de feiten
• Het beschikbaar stellen van 100 elektrisch aangedreven voertuigen, waaronder de Nissan LEAF en e-NV200 voor gebruik in Berlijn in de aanloop naar de finale
• Het plaatsen van 129 laadpunten onder meer bij het Olympiastadion en de luchthaven Tegel
• Een aantal laadpunten blijft permanent staan, zodat inwoners van Berlijn er gebruik van kunnen maken
• Dit betekent uitbreiding van het oplaadnetwerk. Met meer dan 1.400 snelladers in Europa heeft Nissan het grootste oplaadnetwerk van alle merken.
• Bij het UEFA Champions Festival worden de activiteiten van fans vertaald naar een hoeveelheid stroom. De opgewekte energie wordt gebruikt om de UEFA Champions League Trophy naar het stadion te vervoeren
• Een speciaal aangepaste e-NV200 vervoert de kampioensbeker van het UEFA Champions Festival naar het stadion

Lees ook:Nissan blijft sponsor Champions League
Lees ook:Nissan sponsor UEFA Champions League
Lees ook:Spaanse voetballers gezicht voor Nissan…
Lees ook:Ford stunt nu al met nieuwe Mustang
Lees ook:KIA sponsor Europa League

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.