Nieuwe NEOPLAN Cityliner nu ook Euro6

MAN Reisbus 00208_193MAN investeert volgens de fabrikant zelf al jaren in de ontwikkeling van voertuigen met een zo laag mogelijk brandstofverbruik. Ook voor wat betreft bussen. De nieuwe NEOPLAN Cityliner Euro 6 heeft tijdens een test van de Duitse test- en keuringsinstantie TÜV een extreem laag gemiddeld verbruik van 19,8 l/100 km laten noteren. Dit is een absoluut record voor een touringcar van dit formaat. Met een volledige bezetting komt de CO2-uitstoot omgerekend per inzittende uit op slechts 11 g/km.

MAN en NEOPLAN presenteerden onlangs op Busworld 2013 in het Belgische Kortrijk het complete busprogramma met zuinige en krachtige Euro 6-motoren. Daarbij zorgen de nieuwe interieurs voor nog meer comfort en de noodrem-assistent EBA (Emergency Brake Assist) tilt de veiligheid naar een nog hoger niveau.
De technologische voorsprong en de innovatieve oplossingen van MAN om de uitstoot van touringcars te beperken, betalen zich uit. Zo is het gemiddelde verbruik van de NEOPLAN Cityliner in Euro 6 tot drie procent lager dan dat van de variant met EEV-motor.

Hoe zuinig de MAN- en NEOPLAN-bussen onderweg zijn, heeft MAN met een NEOPLAN Cityliner met Euro 6-motor aangetoond en door de TÜV Süd laten certificeren. Zo werd een in totaal 1.320 km lang traject gedefinieerd, een afstand die als representatief kan worden beschouwd voor een busreis. Na verwerking van de tijdens de testrit opgeslagen voertuigdata, werd bij de NEOPLAN Cityliner een extreem laag brandstofverbruik van gemiddeld 19,8 l/100 km genoteerd – een ongekend record in dit marktsegment. Hiermee is de bus niet alleen uiterst zuinig onderweg, maar behaalt deze ook een zeer geringe CO2-uitstoot. In beladen toestand heeft de NEOPLAN een Cityliner CO2-uitstoot van 11 gram per personenkilometer. De test bewijst dat de NEOPLAN Cityliner met Euro 6-motor in vergelijking met een auto, een vliegtuig en zelfs een trein met afstand het meest milieuvriendelijke vervoermiddel is in het personenvervoer.

Lees ook:NEOPLAN busontwerp pakt ontwerpprijs…
Lees ook:Nieuwe Peugeot 308 – Franse schoonheid.
Lees ook:Peugeot met wel heel weinig dorst; 208 BlueHDi!
Lees ook:Fijnere Diesels bij Volvo
Lees ook:Vernieuwd; Peugeot 206+

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.