Dat imago toch; Wiesmann

Ik weet het wel, ik schreef zelf een paar maanden terug over het faillissement voor deze exclusieve sportwagenbouwer uit het Duitse Dulmen. Maar ik kan me niet voorstellen dat die Wiesmann’s zomaar zullen verdwijnen. Daarvoor zijn de wagens die zij bouwden toch een tikkie te goed en te aansprekend. Terwijl het merk eigenlijk buitengewoon jong was, want opgericht in 1985 en vooral bezig geweest met de constructie van kappen voor diverse auto’s, ging men begin deze eeuw ineens over op de bouw van een eigen ontwerp sportwagen die al heel snel buitengewoon populair werd in Duitsland zelf, maar ook in de rest van Europa flink wat kopers wist te vinden. De handgebouwde wagens werden uitgerust met BMW-motoren en men leverde een tweetal modellen. De Roadster, met een softtop en de GT die een ‘harde kap’ van huis uit mee kreeg. De exclusieve wagens waren in een soort retrostijl opgezet, lieten een schitterende kwaliteit zien en hadden een prima wegligging. Beetje Wiesmann reed heel wat concurrenten zoek. Prachtige wagens, en doordzonde dat men het na de economische crisis niet kon bolwerken. Maar zeker is dat die Wiesmann’s wel klassiekers voor de toekomst zijn. Imgacijfer: 8,5

Lees ook:Wiesmann heeft de deal rond!
Lees ook:Wiesmann komt terug…en hoe!
Lees ook:Wiesmann met 507 pk!
Lees ook:Prijs MX5 Hanabi bekend
Lees ook:Wiesmann GT MF-5: druif op wielen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.