Dat imago toch; Opel

279701-mediumRuim dertig jaar lang was Opel het best verkochte merk in ons land. Tot het een jaar of tien geleden werd afgelost door Volkswagen en haar positie definitief als marktleider kwijt raakte. Het Duitse merk Opel is een oud merk, het startte al in 1903 met de fabricage van haar eerste auto’s. Een jaar of 25 later werd het ingelijfd bij General Motors en sindsdien is het een dochter van dat Amerikaanse concern. Opel maakte sindsdien nooit meer een dollarcent winst. Terwijl het zeer aansprekende modellen fabriceerde die het in Duitsland zelf, maar ook bij ons altijd puik deden. Kadett, Corsa, Record, Blitz, Kapitan, Vectra, Astra, zo maar wat modellen die je als groot succes mag betitelen. Helaas beperken de verkopen zich wat tot Europa, daarbuiten mag het merk niet opereren. Sommige Opels gingen wel naar Amerika en kregen andere GM-merknamen, zoals Chevrolet, Buick, Pontiac of zelfs Cadillac. Andere wagens werden in Korea omgevormd tot Daewoo’s. Tegenwoordig vecht men voor lijfsbehoud met een mix van eigen en geleende modellen. Opel Blitz frontstuur brandweer openZoals de Ampera die eigenlijk Volt heet, of de Agila die in feite van Suzuki geleend is. Erg aardig is de nieuwe ADAM die in de kleine klasse potten moet breken met talloze uitvoeringsmogelijkheden en waar men een inventieve campagne voor heeft opgezet. Opel is nog steeds en sterk merk in ons land, omdat het staat voor de grijze middelmaat en daaraan willen Nederlandsers nog wel eens het imago ontlenen van ‘degelijk’. Rapportcijfer: 8.0

Lees ook:Voedselbank rijdt Opel Vivaro
Lees ook:Opel brengt belastingvrije Agila
Lees ook:Dat imago toch; Subaru
Lees ook:Opel’s kleintje
Lees ook:Dat imago toch; Chevrolet!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.