Dat imago toch; Lamborghini

Kijk, je hebt sportwagens en supersportwagens. In die laatste categorie beweegt het Italiaanse merk Lamborghini zich. Altijd in de weer geweest om het concurrent Ferrari lastig te maken. Met wagens die bijna beestachtig snel waren en niet geschikt voor mensen met een normale rijopleiding. Wagens die tot aan de overname van het merk door VW-dochter Audi een jaar of vijftien geleden, bijna een constante technische zorg nodig hadden. Net als formule-een wagens had je er een vast monteur bij nodig om de gecompliceerde techniek van de auto’s te kunnen tunen en bijhouden. Het maakte die Lambo’s minder geliefd. De lijnvoering was ook zoiets. Bij die vaak meer dan potente prestaties boetseerde men koetsen die zelden als mooi werden omschreven, wel als indrukwekkend of bijna agressief. Die grove kantjes zijn er wat vanaf gevijld door de Duitsers, maar dat neemt niet weg dat een Lamborghini nog steeds een katje is dat niet zonder handschoenen kan worden aangepakt. Met een top van 250km/u kom je er niet, een beetje Lamborghini doet er daar in ongetrimde vorm nog wel een honderdtal kilometers bij. De namen van de modellen spreken boekdelen; Diablo, Aventador, Gallardo, Countach. Wagens waar je op de snelweg netjes voor aan de kant gaat en waarvan het geluid van de V12 je door merg en been gaat, vooral als er even gas wordt gegeven in een tunnel of zo. Je mag blij zijn dat zo’n constructie niet instort dan….Geweldige auto’s dus, zeer matige verkopen. Maar dat komt ook omdat in dit drempelgekke land je met dit soort wagens nauwelijks normaal kunt rijden. Imagocijfer: 9.0

Lees ook:Donderdag 27 December 2007: de geboortedag van de 3000ste Murcie
Lees ook:Lamborghini Diablo verminkt als Alar Concept
Lees ook:DJ Don Diablo stapt in een nieuwe Lexus…
Lees ook:Lamborghini; Urus komt definitief!
Lees ook:Lamborghini; op weg naar nieuwe verkooprecords…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.