Zo lukt dat besparen niet…

Toen ik met het ‘spaarrmobiel’ ging rijden als nieuwe werkpaard had ik toch het idee dat ook het aantal bekeuringen, uhm, bijdragen aan de tolheffingen van onze overheid, zou afnemen. In 2010 had ik maar heel weinig contributies geleverd. En de vorige TDi was er een van de krachtige soort, dus goed voor snel te vlot rijden. Niet dat ik nu echt vaak te snel reed, maar ik sprokkelde er voorheen toch heel wat bij elkaar. Telkens voor een paar tientjes, maar toch. Het nieuwe werkpaard drinkt het minst als je rustiger aan doet, dus de verwachtingen waren hoog gespannen, ook op het punt van die flitstol. Helaas, het blijkt niet zo te zijn. De eerste drie zijn al binnen, overal in het land blijkt men actiever dan ooit om de ‘misdaad’ te bestrijden. Op de A1 bij Muiden, in Aalten (#$$%$#) en de meest recente op de A4 bij Rijpwetering. Waar ik kennelijk volgens de norm 104km/u heb gereden waar je honderd mag. Ja, dan moet je niet raar kijken dat je zelfs in een spaardiesel de daadkracht van de overheid zult meemaken. 25 euro lichter. Robin Hood ligt ook daar in het struikgewas. Zo komt er van de besparen natuurlijk helemaal niks. Toch eens een brommobiel overwegen dan……

Lees ook:VW werkt toch aan elektrische auto’s
Lees ook:Boeteomzet KLPD stijgt exorbitant..
Lees ook:Vrouwen rijden sneller in huurauto’s dan mannen…
Lees ook:Chevrolet erg voorzichtig met eigen accu’s in Bolt…
Lees ook:Praktijktest diesels laten fikse afwijkingen zien…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.