Categorie: "Actienieuws"

VW meest innovatieve volumemerk….

VW Golf - innovatie 2017Volkswagen heeft de prestigieuze AutomotiveINNOVATIONS Award 2017 gewonnen in de categorie ‘meest innovatieve volumemerk’. De organisatoren, het Center of Automotive Management (CAM) en PricewaterhouseCoopers, reikten de onderscheiding uit aan Stefan Gies, hoofd Passenger Car Chassis Development bij Volkswagen AG. Volkswagen ontving daarnaast ook prijzen voor het meest innovatieve merk in de categorieën ‘Interface & Connectiviteit’ en ‘Autonoom Rijden & Veiligheid’.

Volgens de jury was Volkswagen dit jaar opnieuw het meest vooruitstrevende volumemerk op het gebied van innovaties. “Met zestig innovaties in een verslagjaar is Volkswagen met voorsprong het meest innovatieve volumemerk. Een hoogwaardige functie als Trailer Assist is een goed voorbeeld van de inspanningen van het merk. Het systeem dat voor het eerst beschikbaar is voor de Golf en Tiguan is wereldwijd gezien een unieke innovatie binnen deze klasse”, aldus het juryrapport van het Center of Automotive Management en PricewaterhouseCoopers.

Volkswagen Passat GTE und Passat Variant GTEHet juryrapport benadrukt ook dat de innovatiekracht van Volkswagen onder andere in de categorie ‘Interface & Connectiviteit’ is te vinden. “Voor het eerst is binnen dit segment een infotainmentsysteem beschikbaar dat middels gebaren intuïtief is te bedienen”, aldus het juryoordeel. Daarnaast werd Volkswagen geprezen voor de innovatieve Doorbird app, waarbij het mogelijk is om via het infotainmentsysteem van een Volkswagen rechtstreeks contact te hebben met een bezoeker of bezorger als die bij de Volkswagen-rijder thuis aanbelt.

Volgens de CAM-studie heeft Volkswagen ook zijn pioniersrol op het gebied van autonoom rijden en veiligheid bevestigd. “De Volkswagen Tiguan is de eerste auto binnen zijn segment met Side Assist met Rear Traffic Alert, waarbij wordt gewaarschuwd voor weggebruikers in de dode hoek. Ook signaleert het systeem naderend verkeer bij achteruit uitparkeren. Na waarschuwingssignalen volgt indien nodig een automatische remingreep”, aldus het rapport.

Het Center of Automotive Management in het Duitse Bergisch-Gladbach is een onafhankelijk, wetenschappelijk instituut voor auto- en mobiliteitsonderzoek. Samen met het internationaal accountants- en belastingadviesbedrijf PricewaterhouseCoopers reikte het centrum de AutomotiveINNOVATIONS Award dit jaar voor de vijfde keer uit. De prijs is een erkenning voor de meest innovatieve autofabrikanten en leveranciers. Bij de evaluatie heeft de jury ruim 1.100 innovaties van negentien autofabrikanten en zestig leveranciers beoordeeld.

Suzuki zet de Rhino in…

3_Suzuki-Rhino-een-beest-van-een-SuzukiSuzuki introduceert extra complete Rhino-uitvoeringen van de Celerio, Ignis, Baleno, Vitara, S-Cross en Jimny. Het voordeel loopt hierbij op tot € 1.800,-. De nieuwe Suzuki Rhino-modellen imponeren met hun krachtige look, net als de zwarte neushoorn die als inspiratiebron diende. Suzuki maakt zich al jaren sterk voor de bescherming van deze bedreigde diersoort.
Suzuki zet zich met de Suzuki Rhino Club al 13 jaar in voor de natuurbescherming in Mkomazi National Park in Tanzania en in het bijzonder voor de zwarte neushoorn die hier leeft. Mede dankzij deze trouwe steun en inzet groeit het aantal zwarte neushoorns. De nieuwe Suzuki Rhino-modellen zijn geïnspireerd op dit prachtige project.

1_Suzuki-Rhino-een-beest-van-een-SuzukiDe Suzuki Rhino-modellen zien er extra stoer en robuust uit. De extra complete uitrusting verschilt per model en omvat onder andere:

• Zilverkleurige spiegelkappen
• Lichtmetalen velgen
• Bumperskidplates vóór en achter
• Dakspoiler in carrosseriekleur
• Luxe vloermatten met Nubuk-lederen randen
• Genummerd Rhino-logo op de B-stijl

Elke Suzuki Rhino-uitvoering is uitgerust met airconditioning dan wel climate control, portable of geïntegreerde navigatie en een audio-installatie. Verder is het in nagenoeg alle modellen mogelijk de smartphone te koppelen aan het 7″ multimedia touchscreen.
De Suzuki Rhino-modellen staan vanaf vandaag bij de Suzuki-dealer. De prijzen lopen uiteen van € 12.999,- voor de Celerio Rhino tot € 28.499,- voor de Jimny Rhino met 4×4-aandrijving. De koper helpt mee de zwarte neushoorn te beschermen, want wie een nieuwe Suzuki aanschaft, krijgt één jaar donateurschap van de Suzuki Rhino Club cadeau.

Audi weer meest innovatieve automerk…

Audi innovatie 1920_a173905-largeAudi heeft voor het tweede achtereenvolgende jaar de prestigieuze Automotive Innovations Award gewonnen in de categorie ‘premium fabrikant’. Met het behalen van de titel onderstreept Audi opnieuw de innovatiekracht van het merk op het gebied van aerodynamica, lichtgewicht constructies, connectiviteit en autonoom rijden.
Volgens de jury heeft Audi met liefst 84 innovaties tijdens de verslagperiode aangetoond het meest innovatief te zijn van alle automerken. In de evaluatie nam de jury vier deelgebieden mee: aandrijfsystemen, autonoom rijden & veiligheid, voertuigconcepten/carrosserie en connectiviteit.

Audi OLED Technology“Onze merkfilosofie ‘Voorsprong door Techniek’ komt met deze prijs volledig tot zijn recht,” aldus Rupert Stadler, CEO van Audi AG tijdens de prijsuitreiking in Frankfurt. “Met name op het gebied van aerodynamica, de ontwikkeling van lichtgewicht constructies, connectiviteit, assistentiesystemen en autonoom rijden doen we het heel goed en werken we hard voor onze klanten om onze voorsprong te behouden.”
Het ‘Center of Automotive Management’ in het Duitse Bergisch Gladbach en het internationale PricewaterhouseCoopers reikten de Automotive Innovations Award dit jaar voor de vijfde keer uit. De award is een erkenning voor de meest innovatieve autofabrikanten en leveranciers van het afgelopen jaar. Bij de evaluatie heeft de jury ruim 1.100 innovaties van bijna twintig autofabrikanten en zestig toeleveranciers beoordeeld.

Porsche liefhebbers hebben weer iets om naar uit te kijken….

Porsche Racing Days 2017Op 1 en 2 juli a.s. staat Circuit Zandvoort voor het tweede jaar op rij in het teken van de Porsche Racing Days. Tijdens de Porsche Racing Days komt de Porsche GT3 Cup Benelux in actie en herleeft de racesfeer van vroeger met de Porsche Classic Demo. Bezoekers kunnen bovendien genieten van Porsche rijders die met hun eigen auto het circuit bedwingen. Ook in de paddock zijn er volop activiteiten voor jong en oud. Tijdens de Porsche Racing Days zijn de paddocks, het complete duinenterrein en de hoofdtribune van Circuit Zandvoort gratis toegankelijk. 

PRD 800_3.porscheEen belangrijk onderdeel van de Porsche Racing Days zijn de trainingen en de races van de Porsche GT3 Cup Benelux. Topcoureurs komen daarbij in actie met de spectaculaire 911 GT3 Cup bolides, waarbij close racing is gegarandeerd. In verschillende sessies gaan ook Porsche eigenaren met hun eigen auto de baan op. De snelheid wordt daarbij steeds verder opgevoerd. Dit jaar is er zelfs een speciale sessie voor eigenaren van een klassieke Porsche. Daarnaast is de Porsche Young Driver Experience een aanrader om te zien. Daarin krijgen vooraf aangemelde kinderen in de leeftijd van 14 tot 17 jaar de kans om een unieke eerste rijervaring op te doen: in een Porsche, op het legendarische circuit van Zandvoort.

PRD 800_5.porscheBij de Porsche Racing Days is er ook actie naast de baan. Zo is er de Porsche Escape Room; een bijzondere uitdaging om hieruit met een groep te ontsnappen. Voor de jongste Porsche fans is er de Porsche Kids Corner. Hier kan naar hartenlust worden gekleurd, geknutseld en gespeeld. Officieel is het geen programmaonderdeel, maar bij de vorige editie van de Porsche Racing Days groeide de Porsche Parking direct uit tot een attractie op zich. Alle bezoekers die met een Porsche naar het evenement komen, mogen namelijk gratis parkeren op deze Porsche only parking. Ook dit jaar ontstaat zo weer een bijzondere Porsche expositie.

Met dank aan klokkenluider; terugroepactie bij Hyundai/Kia!

Hyundai showroomNooit eerder greep de Koreaanse regering in bij het wel en wee van de Koreaanse auto-industrie, maar onlangs deed het dit wel en gaf opdracht tot een terugroepactie bij zowel Hyundai als dochterbedrijf Kia. Het zou gaan om een terugroepactie voor 12 verschillende modellenwaaronder de i30, de Sonata, Genesis en de hier onbekende Mohave. Deze actie komt vanwege het feit dat de Koreaanse fabrikanten zelf geen actie wilden ondernemen bij een probleem dat er voor kan zorgen dat bij rijdende auto’s de motor zo maar uitvalt. Eerder werden om die reden wel al 1,5 miljoen auto’s teruggehaald, maar de wagens die nu zijn getroffen zouden volgens Hyundai en Kia niet terug hoeven. Dat ziet de Koreaanse regering anders en men baseert zich daarbij op een ongekende actie van een klokkenluider van binnen het betreffende autoconcern die aangaf dat er wel degelijk risico’s bestonden bij de betreffende auto’s. Deze klokkenluider werkt al 25 jaar bij Hyundai en kon het niet aanzien dat men binnen het management van het bedrijf geen oog had voor de risico’s die inzittenden van deze wagens lopen als de storing ook hen overkomt. In totaal gaat het om een extra actie voor 250.000 auto’s van Hyundai/Kia. Of daar ook in Nederland geleverde wagens tussen zitten vermeldt het verhaal niet. Bij twijfel zou ik zeker even een dealer van het merk opzoeken. Better Safe than Sorry…. (BBC)

Land Rover’s speciale Evoque; de Landmark!

06-Land-Rover-pb-vert-Range-Rover-EvoqueDe Land Rover-fabriek in het Britse Halewood heeft een nieuwe mijlpaal bereikt met de productie van de 600.000ste Range Rover Evoque. Dat wordt gevierd met een speciale Landmark-uitvoering die zich onderscheid met een extra sportieve uitstraling en contrasterende designdetails. De Evoque Landmark valt op door zijn sportieve bodykit en grijze exterieurdetails. Zo is het panoramische dak uitgevoerd in Carpathian Grey en de 19-inch lichtmetalen wielen in Gloss Dark Grey. De belettering op de achterklep, de grille en de luchtopeningen bij de motorkap en voorschermen zijn gespoten in contrasterend Graphite Atlas. De grijze accenten komen ook terug in het interieur, zoals delen van de middenconsole in gepolijst satijn. De Ebony lederen stoelen met geperforeerd middendeel zijn voorzien van fraai stikwerk in Light Lunar.

Evoque Landmark blueDe Evoque Landmark is ook voorzien van het omvangrijke InControl Touch Pro systeem met 10-inch beeldscherm, 4G Wi-Fi hotspot en handige apps zoals Spotify. Met de Remote Premium-app voor de smartphone en smartwatch kunnen gebruikers op afstand het brandstofniveau controleren, de locatie van het voertuig opvragen, de portieren vergrendelen en zelfs het interieur verwarmen of koelen. Voor een nog betere infotainmentervaring kunnen klanten kiezen voor Touch Pro Services met real-time verkeersinformatie, navigatie met satellietweergave en beelden op straatniveau en aanvullende ‘live apps’ voor bijvoorbeeld nieuwsberichten, het weerbericht en vluchtinformatie.

03-Land-Rover-pb-vert-Range-Rover-EvoqueZes jaar na de marktintroductie is de Range Rover Evoque wereldwijd onverminderd populair. Met 18.000 verkochte exemplaren was maart 2017 zelfs een recordmaand. In de fabriek in Halewood rolt om de 170 seconden een nieuwe Evoque van de productieband, waarvan 80% geëxporteerd wordt naar 130 landen. Voor de lokale markt wordt de Evoque ook in Brazilië en China gebouwd.

De nieuwe Range Rover Evoque Landmark is binnenkort te bestellen bij de Land Rover dealer en de verwachte vanafprijs is € 66.150,- Er is overigens al een Range Rover Evoque vanaf € 45.570,-

Dunlop brengt banden voor klassiekers…

Dunlop Sport classic bandDunlop, een van de bekende bandenmerken voor onze vierwielers, kondigt de lancering aan van de nieuwe Dunlop Sport Classic. Een band die voldoet aan de behoeften van klassiekerrijders en is geoptimaliseerd voor de indrukwekkende klassiekers uit de jaren ’60, ’70 en ’80. Van Alfa tot Volvo, voor ieder merk of sportief type van toen zit er wel een band bij die past.

De Dunlop Sport Classic is de nieuwste aanwinst in een lange reeks banden uit het sterke erfgoed van Dunlop waarop rijders van klassiekers kunnen vertrouwen. Een nostalgische terugblik onthult dan Dunlop vanaf de jaren ’50 tot en met ’70 veel roem verwierf met een serie racebanden (met name Crossply CR65- en R5-patronen) voor Touring en GT Le Mans racers. Ook tijdens de jaren ’60 introduceerde Dunlop de Aquajet-band binnen het hoogwaardige segment. De betrokkenheid van Dunlop bij de markt van historische banden betekent dat deze twee series in productie blijven, zodat deelnemers aan historische races en tourritten dit authentieke product kunnen blijven gebruiken.

Dunlop banden voor klassiekersDunlop Sport Classics bieden eigenaars van klassiekers het beste van twee werelden:
een klassieke uitstraling, in combinatie met modern weg- en remgedrag. De nieuwste constructie- en compoundtechnologie zorgt voor grip, stabiliteit en stuurvastheid onder natte en droge omstandigheden , terwijl het loopvlakpatroon nog steeds het kenmerkende authentieke uiterlijk heeft waar eigenaars van klassiekers zo van houden. Voor meer informatie is het handig de bandenspecialist of dealer van het merk even op te zoeken.

(*) Resultaten gebaseerd op interne

Athlon mag exclusief wagenpark BAM leveren…

06_VW_T6_pick-upBAM kiest mobiliteitsprovider Athlon om de leasevloot van het bouwconcern in Nederland in zijn geheel te verzorgen. De leasevloot van BAM behoort met circa 5.500 leaseauto’s tot de grootste wagenparken van ons land. Athlon zal alle nieuwe leaseauto’s leveren tot minimaal het jaar 2020. Athlon en BAM werken intussen al sinds 2004 nauw met elkaar samen en intensiveren deze samenwerking nu met een nieuwe overeenkomst.
De overeenkomst houdt onder meer in dat Athlon naast de 2.000 (groen-oranje) bedrijfswagens ook de nieuwe arbeidsvoorwaardelijke auto’s die BAM inzet, zal verzorgen.

BAM en Athlon vinden elkaar in hun gezamenlijke doelstellingen om mobiliteit efficiënt in te richten.

Koninklijke BAM Groep nv opereert met tien werkmaatschappijen in vijf Europese thuismarkten (Nederland, België, het Verenigd Koninkrijk, Ierland en Duitsland) en in specifieke markten wereldwijd. De werkmaatschappijen van BAM zijn actief in de business lines Bouw en Vastgoed en Infra, alsmede in Publiek-private samenwerking. BAM realiseerde in 2016 met circa 19.500 medewerkers een omzet van bijna € 7 miljard. Het aandeel BAM is genoteerd aan Euronext Amsterdam. www.bam.com

Elektrisch actiemodel bij BMW…

 
i3 Carbon Edition 3usieve lakkleur die normaliter niet leverbaar is op de BMW i3: Carbonschwarz. Het sportieve karakter van de BMW i3 wordt onder andere geaccentueerd door de Frozen Grey metallic accenten en de 20-inch wielen met poedercoating, eveneens in Frozen Grey. Verder is het model uitgerust met onder meer lederen bekleding, een elektrisch bediend glazen schuifdak, parkeerassistentie, extra getint glas en een Harman Kardon Hifi-installatie.

De BMW i3 Carbon Edition is beschikbaar vanaf € 53.731 of € 699 per maand op basis van full operational lease (48 mnd, 15.000 km/jaar, incl. verzekering). De Carbon Edition is uitsluitend beschikbaar als 100% elektrische BMW i3 (94 Ah) op speciale aanvraag via de BMW i Agent.

I3 Carbon Line 1De volledige inhoud van het pakket is als volgt:
Interieurdesign Suite;
iPerformance Pakket;
20 inch lichtmetalen i light wielen Dubbelspaak (styling 430) met poedercoating in
Frozen Grey;
LED-koplampen;
Connectivity Pakket;
Driving Assistant Plus;
Alarmsysteem klasse 3;
Parkeerassistentiepakket;
Elektrisch bediend, glazen schuif-/kanteldak;
Hifi Harman Kardon;
Uitgebreide Bluetooth telefoonverbinding;
Extra getint glas in achterportierruiten en achterruit;
Akoestische voetgangersbescherming;
Comfort Access.

Lidl en Sixt samen in actie…

Lidl en Sixt samenwerkingVooralsnog alleen in Duitsland mogelijk, maar wel een bijzondere vorm van wederzijds promotie bedrijven; de actie van Lidl en Sixt die tot eind dit jaar loopt. Wie bij de Lidl voldoende boodschappen doet kan daar een waardebon bij elkaar sparen waarmee bij Sixt met enorme kortingen auto’s kunnen worden gehuurd. Die kortingen zouden volgens de Duitse media op kunnen lopen tot wel 80% van de normaal geldende huurprijs. En dan gaat het over goedkope Ford Fiesta’s tot dikke Mercedessen of zelfs bestelauto’s. Er zitten wat haken en ogen aan de actie, de kleine letters moeten worden gelezen, maar als je dat goed bestudeerd hebt valt er veel voordeel te behalen met deze actie. Beide partijen zijn er van overtuigd dat deze samenwerking een succes wordt voor beiden. Binnenkort ook in ons land??? (AMuS)