Categorie: "Actienieuws"

Lexus geeft prijs aan jonge uitvinder…

Lexus - Ocean cleanup - prijsLexus heeft in verband met de Creative Heroes Award de ‘Beste Start-up’-prijs overhandigd aan Boyan Slat, oprichter van The Ocean Cleanup. De feestelijke uitreiking vond gisterenavond plaats op de karakteristieke evenementenlocatie Undercurrent aan het Amsterdamse IJ.

Lexus is – samen met ABN AMRO – hoofdsponsor van de Creative Heroes Award, een nieuw Nederlands initiatief dat de kracht van creativiteit beloont en de menselijke factor centraal stelt. De vakkundige 17-koppige jury van onder meer designers, architecten en creative directors heeft prijzen uitgereikt in de hoofdcategorieën Architectuur, Interieur, Product en NEXT GENERATION. De ‘Beste Start-up’-prijs maakt deel uit van de laatste categorie.

De 22-jarige Boyan Slat van The Ocean Cleanup studeerde aan de TU Delft en ontwikkelde een installatie die het drijvende kunststofafval – de plasticsoep – in oceanen opruimt. Hierbij maakt de uitvinding gebruik van de natuurlijke stroming. Met nieuwe technologie kan binnen vijf jaar 50 procent van de plasticsoep in de Grote Oceaan opgeruimd worden.
Boyan Slat: “De misperceptie bestaat dat creatief denken alleen is weggelegd voor de creatieve industrie en niet zozeer voor technologiebedrijven. Die worden verondersteld puur analytisch te denken. Bij The Ocean Cleanup doen we beide. Ik wil iedereen bedanken die de award mogelijk gemaakt hebben, inclusief de jury van de Creative Heroes Award. Volg ons tijdens de grootste ‘cleanup’ ooit.”

Duurzaamheid en innovatie zijn volgens de fabrikant diepgeworteld in het Lexus DNA. Natuurlijk is ook hergebruik van middelen een belangrijke route naar een meer duurzame wereld alsook het gebruik van duurzame energie. Daarom is Lexus blij dat het Boyan Slat met de prijs ondersteunt.

KIA’s ode aan damesvoetballers…

KIA Damesvoetbal 2Kia brengt een ode aan het Nederlandse vrouwenvoetbal in een speciale mini-documentaire, gepresenteerd door Johnny de Mol. In de docu staat de evolutie van het vrouwenvoetbal in Nederland centraal. De professionaliteit van het vrouwenvoetbal is tegenwoordig vergelijkbaar met die bij de mannen en de populariteit van de sport groeit gestaag, in Nederland mede door de successen van de Oranje Leeuwinnen. De documentaire is een van de manieren waarmee Kia invulling geeft aan haar status als officiële automotive partner van de EUFA. Eerder wierf Kia al de Official Match Ball Carriers van de UEFA Women’s EURO 2017.
Hettie Olde Loohuis speelde samen met vriendinnen een essentiële rol in het op de kaart zetten van het Nederlandse vrouwenvoetbal. “We stuurden een brief naar de KNVB om te vragen of wij ook mee mochten doen met de competitie”, vertelt Hettie in de documentaire. “De KNVB stuurde ons een nette brief terug waarin ze meldden dat er voor vrouwen geen plek was.” In 1974 kwam er schot in de zaak.

KIA DamesvoetbalVrouwenvoetbal is tegenwoordig immens populair. Nog nooit meldden zoveel meisjes zich aan bij de KNVB. In 2017 strijden de Oranje Leeuwinnen tijdens het UEFA Women’s EURO voor de Europese titel. Kia verzorgt als trotse sponsor van het UEFA Women’s EURO 2017 de Official Match Ball Carriers. Dit zijn de meisjes die de wedstrijd openen door de bal te overhandigen aan de scheidsrechter. Dit jaar vindt het EK-vrouwenvoetbal voor het eerst plaats in Nederland. Op de eerste speeldag, zondag 16 juli, moet Nederland in Stadion Galgenwaard in Utrecht het meteen al opnemen tegen Noorwegen, de finalist uit 2013.

Warschau kiest opnieuw voor Mercedes bussen…

Der bewährte Mercedes-Benz Conecto Stadtbus. // The proven Mercedes-Benz Conecto city bus.Het gemeentelijk vervoerbedrjf van de Pools hoofdstad Warschau plaatste een stevige order bij Mercedes-Benz. Een vervolgorder voor 80 Conecto enkele en gelede bussen ging naar de Poolse importeur van Mercedes, nadat de Polen in 2012 al een eerste serie van deze bussen hadden besteld die intussen allemaal rond rijden in Polen. De eerste bussen uit deze nieuwe reeks moeten voor het einde van dit jaar dienst kunnen doen. De ervaringen van het vervoersbedrijf in Warschau zijn wel zodanig positief dat men tot deze vervolgorder over ging.

MINI showt nieuwe collectie…

 
MINI Coll P90237478_highRes_mini-lifestyle-colleDe MINI Lifestyle Collection geeft met meer dan vijftig artikelen – zoals hoogwaardige kleding, robuuste tassen, stevige koffers, handige zaken voor dagelijks gebruik – vorm aan MINI’s identiteit. Items die opvallen door een heel eigen uitstraling en een tijdloze, kenmerkende strakke vormgeving en door materialen van de hoogste kwaliteit. Slimme producten voor reizen en outdoor-activiteiten maken eveneens onderdeel uit van de MINI Lifestyle Collection.

De MINI Lifestyle Collection geeft met meer dan vijftig artikelen – zoals hoogwaardige kleding, robuuste tassen, stevige koffers, handige zaken voor dagelijks gebruik – vorm aan MINI’s identiteit. Items die opvallen door een heel eigen uitstraling en een tijdloze, kenmerkende strakke vormgeving en door materialen van de hoogste kwaliteit. Slimme producten voor reizen en outdoor-activiteiten maken eveneens onderdeel uit van de MINI Lifestyle Collection.

MINI Coll P90237731_highRes_mini-lifestyle-colleDe MINI Lifestyle Collection biedt voor tal van activiteiten passende en vooral stijlvolle tassen en koffers. Alle items blinken uit in uitstekende functionaliteit, doordachte details en typerend MINI-design. Tassen zijn voorzien van praktische opbergvakken en de koffers hebben een hoogwaardige binnenbekleding. De flexibele opbergmogelijkheden garanderen goed en veilig vervoer. Het ontwerp van ieder product valt op door contrasterende vormen, kleuren en materialen. Een van de highlights van de nieuwe MINI Lifestyle Collection is de manier waarop MINI speelt met opvallende kleurencombinaties, beter bekend als MINI ‘colour block’. In dit geval gaat het om Aqua en Lemon-schaduwaccenten in combinatie met hoofdkleuren als Black, White en Grey.

De MINI Wallet Colour Block (€ 39,00), MINI Pouch Small Colour Block en praktische MINI Shopper Colour Block (€ 25,00) zijn ideaal voor shoppen. Terwijl apparaten zoals laptops en tablets goed beschermd en in stijl opgeborgen kunnen worden in de MINI Laptop Bag Canvas Mix (€ 49,00) of de MINI Tablet Cover Colour Block (€ 29,00).

MINI Coll P90237498_highRes_mini-lifestyle-colleDe stijlvolle MINI Overnight Bag Canvas Mix (€ 95,00), MINI Duffle Bag Colour Block (€ 65,00) en MINI Backpack (€ 79,00) zijn ontworpen voor de kortere trips. Canvasmaterialen geven de tassen een robuuste en water- en vuilafstotende finish. In het vliegtuig komen de MINI Trolley (€ 195,00) en MINI Cabin Trolley (€ 170,00) uitstekend van pas. De trolleys zijn gemaakt van hoogwaardige, harde en duurzame schalen en voorzien van een handige pull-out hendel en stille wielen. Een ritssluiting met ingebouwd TSA-slot biedt geruststelling en uitstekende beveiliging. Binnenin hebben de trolleys praktische opbergcompartimenten, elastische straps met een magnetische Fidlock-gesp, een in twee richtingen afsluitbare rits en een uitneembare ritstas voor het opbergen van de belangrijkste items.

MINI Coll P90237649_highRes_mini-lifestyle-colleDe MINI FindMate (€ 39,00) voorkomt dat de gebruiker items of bagage verliest of vergeet mee te nemen. Het is een handige Bluetooth tag, die aan ieder gewenst voorwerp, zoals een tas, een koffer, sleutelbos of rugzak kan worden bevestigd. Zodra de gebruiker buiten een bepaald bereik van de tag komt, stuurt de MINI Connected app een bericht. Via de MINI Connected app kan de gebruiker de tag traceren dankzij een duidelijk geluidsignaal. Als de MINI FindMate buiten het Bluetooth bereik is, is het mogelijk de laatste locatie op te vragen waar er nog verbinding was. De GPS-positie van de MINI FindMate kan bovendien verzonden worden naar het navigatiesysteem van de auto. De gebruiker kan tot 6 MINI FindMates tegelijkertijd aansluiten op de MINI Connected app. Registratie van de MINI Connected app is noodzakelijk om gebruik te maken van de MINI FindMate.

De uiterst veelzijdige MINI Jacket Women’s With BackPack (€ 130,00) en MINI Jacket Men’s With Backpack (€ 130,00) zijn gewapend tegen slecht weer. Dankzij de windbescherming en waterafstotende materiaal, met het MINI Wing Logo geprint op de linkerarm, vormen deze jassen de perfecte outfit voor elke outdoor-activiteit. Elastische treksluitingen onderaan en rond de capuchon zorgen ervoor dat de jas altijd perfect sluit. De jassen zijn eenvoudig op te bergen in een ultralichte rugzak met handige en snelle treksluitingen. De compacte MINI Umbrella Foldable Signet (€ 35,00) biedt optimale bescherming in de regen en in de zon zijn de stijlvolle MINI Cap Signet (€ 25,00) en MINI Cap Wing Logo Flat Peak (€ 35,00) een prima aanvulling.

MINI Coll P90237502_highRes_mini-lifestyle-colleDiverse accessoires in de MINI Lifestyle Collection zijn zeer bruikbaar voor avontuurlijke outdoor-activiteiten. De MINI Blanket Signet (€ 69,00) met waterstotende onderzijde vormt een perfecte ondergrond voor picknicks. De MINI Bluetooth Speaker (€ 49,00) schept daarbij de juiste sfeer, terwijl de MINI Travel Flask (€ 25,00) en MINI Travel Mug (€ 19,00) drankjes door hun isolerende eigenschappen op de perfecte drinktemperatuur houden. Met de handige MINI Key Ring Multi-Use (€ 19,00), gemaakt van geborsteld roestvrijstaal, is elke fles moeiteloos te openen dankzij een geïntegreerde flessenopener.

De MINI Lifestyle Collection is verkrijgbaar via www.shop.mini.com en bij de MINI-dealer.

Fiat 500 – klassieker in MoMA New York..

500 170704_Fiat_500F_MoMA_001De Fiat 500 wordt opgenomen in de vaste collectie van het MoMA, het Museum of Modern Art, in New York. Dat dit Italiaanse stijlicoon op zijn 60ste verjaardag nu ook officieel een kunstwerk wordt, is opnieuw een bevestiging van de culturele en artistieke waarde van dit iconische model. De meest geliefde auto uit de geschiedenis van Fiat, het icoon dat Italianen veranderde in autobezitters en de wereldwijde ambassadeur voor het land vierde vorige week zijn 60ste verjaardag op een bijzondere manier. De Fiat 500 wordt namelijk opgenomen in de permanente collectie van het MoMA, het Museum of Modern Art, in New York.

500 170704_Fiat_500F_MoMA_11Het model dat het MoMA in de collectie opneemt is een Fiat 500 F die gebouwd is tussen 1965 en 1972, de meest populaire 500 ooit. Fiat’s “grote kleine” auto was een wereldwijd succes, had een 499,5 cwm3 motor van 18 pk die een topsnelheid van 95 km/h mogelijk maakte. Tussen 1957 en 1975 zijn er ruim 4.000.000 eenheden van gefabriceerd. Na de Nuova 500 eind jaren 50, volgde de sterkere 500 ‘Sport’, ‘D’ en ‘F’. Daarna kwamen de meer op comfort gerichte ‘L’ en uiteindelijk de ‘R’.

500 170704_Fiat_500F_MoMA_07Na de introductie van de nieuwe generatie in 2007, verschenen verschillende – vaak ook als cabriolet – en originele versies en uitvoeringen zoals de 500 by Diesel, de 500 Gucci en de onlangs geïntroduceerde 500 Riva. De nieuwe Fiat 500 is Europa’s best-seller die in 8 landen op de eerste en in zes in de top drie staat qua verkopen.
De Fiat 500 is meer dan de auto die het voor iedereen mogelijk maakte mobiel te zijn. Het werd een stijl- en designicoon dat verschillende artiesten en kunstenaars heeft geïnspireerd. Na 60 jaar is het model nog immer trouw aan zijn identiteit en is onverminderd jeugdig. Een succesvolle auto maar ook een cultureel fenomeen dat nooit uit de mode raakt.

Citroën geeft de prijzen voor de nieuwe C3 AIRCROSS…

C3 AircrossCitroën maakt de Nederlandse prijzen bekend van de Nieuwe Compacte SUV Citroën C3 Aircross. De Nieuwe Citroën C3 Aircross kent een vanafprijs van 19.690€ [incl. BPM/BTW & kosten rijklaarmaken] en zal naar verwachting in het vierde kwartaal op de Nederlandse markt verschijnen. De C3 Aircross is beschikbaar met een private lease tarief van 335€ [looptijd 48 maanden en 10.000 km/ jaar].

De Nieuwe Compacte SUV Citroën C3 Aircross kenmerkt zich door een puur en optimistisch design waarin ruimte en flexibiliteit overheersen. Daarnaast is deze SUV zoals van een Citroën verwacht mag worden zeer comfortabel met veel ruimte, veel opbergmogelijkheden en comfortabele stoelen, passend in het Citroën Advanced Comfort programma. Geavanceerde technologie ontbreekt evenmin dankzij de Citroën ConnectBox [ingebouwde SOS en Assistance functie], draadloos opladen en vele rijhulpsystemen. Het pakket rijhulpsystemen omvat onder andere head-up display, Active Safety Brake, Lane Departure Warning system, Park Assist (file- en vakparkeren) en Citroën Connect Nav.

Met maar liefst 90 personaliseringsmogelijkheden voor de carrosserie, 5 interieurambiances en 12 rijhulpsystemen kan deze SUV met recht veelzijdig en veilig genoemd worden.

De Nieuwe Compacte SUV Citroën C3 Aircross is beschikbaar met de 3 bekende uitrustingsniveaus van Citroën: Live, Feel en Shine.

Audi en Stedelijk Museum blijven partners…

Audi en Stedelijk 2017Audi en het Stedelijk Museum Amsterdam hebben hun samenwerking verlengd tot en met 30 juni 2019. Audi is al sinds 1999 aan het Stedelijk verbonden. Vernieuwing en design zijn de verbindende factoren tussen het museum en Audi. De nieuwe overeenkomst tussen het Stedelijk Museum Amsterdam en Audi gaat in op 30 juni 2017 en loopt tot en met 30 juni 2019. Het contract waarin de samenwerking is vastgelegd, werd getekend door Gerard Jansen (directeur Audi Nederland) en Karin van Gilst (zakelijk directeur Stedelijk Museum Amsterdam). Het Stedelijk is dé plek waar iedereen moderne en hedendaagse kunst en vormgeving kan ontdekken en beleven. En precies daar zit de link met Audi – vernieuwing en design zijn de verbindende factoren.

Audi-rijders kunnen meegenieten van de samenwerking tussen het Stedelijk en Audi. Het Stedelijk en Audi organiseren samen zogenaamde walk&talks. Dit zijn exclusieve rondleidingen voor kleine groepen door het museum. Een kunsthistoricus zorgt daarbij voor inspirerende begeleiding.

In 1999 verbond Audi zich als sponsor aan het Stedelijk. Sinds 2005 is het merk tevens Founder; mede door de ondersteuning van Audi heeft het museum een ingrijpende verbouwing en vernieuwing kunnen doorvoeren. Het museum in zijn huidige vorm dateert van 2012. De Audi-zaal is hét startpunt voor elk bezoek aan het Stedelijk.

Skoda’s Citigo veiligste compacte auto in zijn klasse…

Citigo white front 2017Bij een recent gehouden onderzoek door een Britse verzekeraar werd uit een zeer hecht veld van concurrerende modellen, de Skoda Citigo gekozen als de veiligste auto in zijn klasse. Men verbond er meteen de aanduiding bij dat dit zeker gold in de klasse van de ‘instappers’, mensen die dus net hun rijbewijs hadden behaald en nogal eens in de problemen kwamen als ze verkeerstechnisch gedrag vertoonden dat risico met zich mee bracht. Denk maar eens aan te hard rijden, voorrang nemen en inhalen waar dat eigenlijk niet kan. Een veel voorkomend euvel in deze klasse auto’s. De Citigo bood de inzittenden dan een hoge veiligheidsmarge. De compacte Skoda haalde vijf sterren bij de EuroNCAP-botsproeven en kent een zgn. Citybreak-systeem waarbij camera en sensoren de auto in de stad automatisch afremmen als er een obstakel op doemt. Daarbij heeft de Citigo een zeer lage CO2 uitstoot, rijdt de auto zuinig en blijkt hij een behoorlijke restwaarde te kennen. De Britse verzekeraars kennen hun klanten, immers net als in ons land, heeft ruim 30% van alle jonge bestuurders in die eerste jaren met een rijbewijs een aanrijding waarbij flinke schade ontstaat. In de praktijk werd dan ook gekeken naar de gevolgen en daarbij stak de goed gebouwde Skoda net als zijn grotere broers van dezelfde fabrikant, boven de rest uit. (NP)

Volvo heeft een duurzame dealer in ons land…

Volvo duurzaam 2Volvo is een merk met een missie. Alles wat het doet, begint met mensen. Volvo beschermt de dingen die men belangrijk vindt. Zoals de woonomgeving en het milieu. Hierin onderscheidt Volvo zich naar eigen verklaring van andere merken; simpelweg het leven van mensen veraangenamen. Bijvoorbeeld door ons aller leefomgeving te verbeteren. Een treffend voorbeeld is het nieuwe, duurzame pand van Volvo-dealer Harrie Arendsen in Hengelo (O). Met recht mag Volvo Harrie Arendsen zich het groenste autobedrijf van Nederland noemen.

Volvo duurzaam 1Tijdens de bouw van het nieuwe pand van Volvo-dealer Arendsen is zoveel mogelijk gebruikgemaakt van gerecyclede materialen. De bestrating op de parkeerplaats is vervaardigd uit hoogwaardige duurzame grondstoffen die CO2-uitstoot kunnen opnemen. Verder worden verschillende duurzame innovaties toegepast om de Volvo-dealer volledig klimaatneutraal te laten opereren. Energie wordt opgewekt met zonnepanelen en een aardwarmtepomp. Om het gebruik van fossiele energiebronnen uit te sluiten, is er geen gasaansluiting aanwezig. Groene eyecatcher – letterlijk en figuurlijk – is het unieke dak dat regen opvangt. De vegetatie erop vormt een natuurlijke isolatielaag. Het dak geeft koelte in de zomer en voorkomt in de winter dat warmte verloren gaat. Tevens is er zon georiënteerd gebouwd, waardoor er optimaal gebruik wordt gemaakt van het daglicht.

Volvo duurzaam 3Het nieuwe duurzame pand van Volvo-dealer Harrie Arendsen sluit naadloos aan op het uitgebreide duurzaamheidsprogramma van Volvo Cars, ‘Omtanke’. Vrij vertaald betekent dit ‘anders denken’, ‘zorgzaam zijn’. Het behelst onder andere het minimaliseren van de milieu-impact van alles wat Volvo doet. Een voorbeeld is dat Volvo vanaf 2025 wereldwijd volledig klimaatneutraal (in termen van CO2) wil produceren. Verder wil Volvo de dingen beschermen die mensen belangrijk vinden, zoals hun tijd. Dat is een kostbaar bezit. Vanaf 2025 moet elke nieuwe Volvo de klant jaarlijks een week tijdsbesparing opleveren, bijvoorbeeld met de nieuwste generatie connected services in Volvo-modellen die rijders een geoliede online ervaring zullen geven.

Audi’s A8 even te zien voor Spidermanfilm…

Audi A8 Spiderman 500_a177408-largeDe nieuwe Audi A8 was, in camouflage, al even in Los Angeles te zien. Acteur Tom Holland werd in de luxelimousine naar de Hollywood-première van ‘Spider-Man: Homecoming’ gechauffeerd. Hij speelt de hoofdrol van Peter Parker / Spider-Man in de superheldenfilm. Collega’s Robert Downey Jr. en Jon Favreau arriveerden op de rode loper in een zwarte Audi R8 Spyder.
Normaal gesproken camoufleert het Technical Development-team van Audi zijn geheime prototypes met een speciale plakfolie met daarop zwart-witte patronen. Voor deze gelegenheid heeft Audi Design echter een nieuwe camouflagefolie ontworpen in Spider-Man-design. De traditionele spiraalpatronen zijn aangepast, zodat ze op spinnenwebben lijken. Daarbij is de nieuwe Audi A8 ‘besprenkelt’ met Spider-Man-logo’s en natuurlijk de bekende Audi-ringen.

Audi A8 Spiderman 500_a177409-largeDe ongecamoufleerde A8 wordt op 11 juli a.s. officieel aan het publiek voorgesteld tijdens de Audi Summit (www.summit.audi) in Barcelona. Bioscoopgangers kunnen voor die tijd alvast een glimp opvangen van de grote sedan. In Spider-Man: Homecoming is de Audi A8 al gedeeltelijk van de voorkant en van de zijkant te zien. Bovendien wordt in de film de Audi AI Traffic Jam Pilot gedemonstreerd als het personage Happy Hogan (Jon Favreau) zijn handen van het stuur haalt tijdens een rit met Peter Parker (Tom Holland). Audi AI Traffic Jam Pilot stelt de Audi A8 in staat om in bepaalde situaties volledig autonoom te rijden.
Spider-Man: Homecoming, met daarin de nieuwe Audi A8, is vanaf juli wereldwijd te zien in bioscopen.