Categorie: "Actienieuws"

Pon geeft prijzen voor Audi A7 Sportback

Audi A7 SportbackDe vernieuwde Audi A7 Sportback is met onmiddellijke ingang te bestellen bij de Nederlandse Audi-dealers. De nieuwe modellen hebben een aangescherpt uiterlijk en een nog completere uitrusting. En dan zijn de motoren ook nog eens krachtiger én zuiniger dan voorheen. Nieuw in de reeks is de zeer zuinige A7 Sportback 3.0 V6 TDI ultra. De A7 Sportback is er als 185 kW/252 pk sterke 2.0 TFSI met S tronic-transmissie vanaf € 59.900.

De vernieuwde A7/S7/RS 7 Sportback-modellen zijn uiterlijk subtiel gewijzigd. Vooral de nieuw getekende grille springt in het oog. De standaarduitrusting is naar een nog hoger niveau gebracht. Alle modellen hebben voortaan standaard LED-hoofdverlichting, MMI radio plus, het Audi Sound System en telefoonvoorbereiding basis. De innovatieve Matrix Led-verlichting is optioneel leverbaar. Uiteraard zijn ook Pro Line-, Pro Line plus- en Pro Line S-uitvoeringen leverbaar. Bij alle is MMI navigatie plus, comfortairconditioning (4 zones), parkeerhulp plus, ambienteverlichting, alarm en Audi connect inbegrepen.

Audi A7 SportbackAlle benzine- en dieselmotoren voldoen aan de Euro 6-emissienorm. Ook zijn ze krachtiger en zuiniger dan voorheen. Een echte highlight is de 160 kW/218 pk sterke A7 Sportback 3.0 TDI ultra. Zijn V6 zorgt voor hoge prestaties bij een gemiddeld verbruik van slechts 4,7 l/100 km (CO2: 122 g/km). Het dieselgamma omvat verder de 3.0 V6 TDI clean diesel met een vermogen van 200 kW/272 pk en de zeer krachtige (235 kW/320 pk) 3.0 V6 TDI biturbo clean diesel. De range benzinemotoren start met de 2.0 TFSI met 185 kW/252 pk en vervolgens is er de 3.0 TFSI V6 compressor met 245 kW/333 pk. De S7 Sportback beschikt over een 4.0 V8 TFSI met een vermogen van 331 kW/450 pk en de RS 7 Sportback heeft een 4.0 V8 TFSI met 412 kW/560 pk. Beide V8-motoren beschikken over Cylinder on Demand. Bij lage belasting schakelt dit systeem vier cilinders uit. Mede daardoor verbruikt de RS 7 Sportback gemiddeld 9,5 l/100 km.

Audi RS 7 SportbackAlle nieuwe A7 Sportback-modellen worden standaard geleverd met automatische transmissie. Bij de RS 7 en de 3.0 TDI biturbo clean diesel is dat een achttraps Tiptronic en bij de overige modellen een zeventraps S tronic met dubbele koppeling. quattro permanente vierwielaandrijving is standaard op de modellen met 3.0 TFSI (245 kW/333 pk), de 3.0 TDI biturbo en op de S7- en RS 7-uitvoeringen. De RS 7 Sportback heeft adaptieve luchtvering en adaptieve demping – de bestuurder kan zelf de ‘set-up’ kiezen.

Bij de marktintroductie in september 2014 zijn de volgende modellen leverbaar:

A7 Sportback 3.0 TDI ultra (160 kW/218 pk) S tronic: € 66.500
A7 Sportback 3.0 TDI quattro (160 kW/218 pk) S tronic: € 72.500
A7 Sportback 3.0 TDI clean diesel quattro (200 kW/272 pk) S tronic: € 77.900
A7 Sportback 3.0 TDI biturbo quattro (235 kW/320 pk) Tiptronic: € 82.500
A7 Sportback 3.0 TFSI quattro (245 kW/333 pk) S tronic: € 76.500
S7 Sportback 4.0 TFSI quattro (331 kW/450 pk) S tronic: € 121.500

De A7 Sportback 2.0 TFSI (185 kW/252 pk) S tronic volgt in december. Dit model staat in de prijslijst voor € 59.900. In december start ook de levering van de RS 7 Sportback.

Nissan-dealer voor het hoge Noorden…

Autobedrijf_De_Winter_WinschotenNissan breidt het dealernetwerk uit met een nieuwe dealer in Winschoten. Daar start Autobedrijf De Winter op 16 juni 2014 met de vertegenwoordiging van Nissan. Het familiebedrijf, gevestigd aan de Transportbaan 20-22, is al meer dan 35 jaar actief in Oost-Groningen.

‘De verkoop van en het onderhoud aan Nissans past uitstekend in de ontwikkeling van Autobedrijf De Winter’, aldus salesmanager Erwin Huizingh. Het bedrijf is begin 1979 gestart door Piet de Winter. In Winschoten heeft het bedrijf een goede naam verworven met zijn service en dienstverlening. Sinds enige jaren werken dochter Marloes (finance) en schoonzoon Erwin Huizingh (sales) actief mee. Samen met Reint Kugel, aftersales manager, vormen zij een ijzersterk team dat klanttevredenheid hoog in het vaandel heeft staan.

‘Nissan is ook een interessant merk. De bedrijfswagens zijn een welkome aanvulling’, aldus Huizingh. ‘Vooral door de elektrisch aangedreven e-NV200. Daarnaast heeft Nissan een fris, jong en daarmee modern modellengamma. Met de LEAF is Nissan voortrekker op het gebied van elektrisch aangedreven auto’s. De nieuwe QASHQAI, die sinds kort op de markt is, zit vol slimme systemen die het comfort en de veiligheid vergroten. Binnenkort kunnen we de nieuwe X-TRAIL aanbieden en de JUKE, waarvan het uiterlijk nog opvallender is geworden. We hebben hoge verwachtingen van Nissan. We zien de potentie van het merk dat investeert in vernieuwing. We gaan een mooie toekomst tegemoet.’

Land Rover Discovery krijgt facelift

Land-Rover-Discovery2015-1Land Rover-Jaguar gaat de Discovery voorzien van een facelift om deze stoere Britse SUV nog even actueel te houden voor de kopersgroep die op dit soort wagens valt. Voor modeljaar 2015 krijgt de stoere Brit een aantal wijzingen mee. De uitrusting vann de Discovery gaat lijken op die van het eerder uitgebrachte jubileummodel Discovery XXV. Zo zit er tweekleurig leer op de stoelen van de auto en een zeer exclusief hout met leer bekleed stuurwiel. Bij de velgen komen we het 20 inchformaat tegen, wat bijzonder stevig oogt. De lakkleuren worden vernieuwd en nog wat exclusiever gemaakt. Land-Rover-Discovery-2015-3 interiorWil je zaken als infotainment en connectivity op je Discovery, het is als optie leverbaar, moet het budget worden vergroot, want dat kost extra geld. Maar dan krijg je ook een touchscreen aan boord. Uiterlijk zien we wat kleine retouches en ook aan de motoren wordt wat geschaafd. Frontaal bekeken is die Discovery ineens een heel dikke auto geworden die het merk extra stevig op de menukaart zal zetten bij hen die gek zijn op juist dit type luxe mastodonten die ook nog eens in het terrein bruikbaar zijn. Levering; vanaf eind dit jaar…prijzen? Nog onbekend!

Auto-onderdelen van tomatenpulp?

Ford SUV productielijnHet lijkt misschien alsof tomaten en auto’s niets met elkaar gemeen hebben, maar onderzoekers bij Ford en Heinz zien de mogelijkheid om ze op innovatieve wijze bij elkaar te brengen.

Onderzoekers van Ford en Heinz doen onderzoek naar het gebruik van tomatenvezels in de ontwikkeling van duurzame composietmaterialen voor gebruik in de productie van auto’s. Gedroogde tomatenvellen zouden vooral kunnen worden gebruikt voor steunklemmen of voor het opbergbakje dat klanten gebruiken om muntjes en andere kleine voorwerpen in te bewaren.

“We onderzoeken of dit bijproduct van de voedselindustrie bruikbaar is voor toepassing in auto’s”, aldus Ellen Lee, technisch specialist op het gebied van onderzoek naar plastic voor Ford. “Ons doel is een sterk, licht materiaal te ontwikkelen dat voldoet aan de vereisten voor onze auto’s, terwijl tegelijkertijd onze algehele impact op het milieu erdoor afneemt.”

Bijna twee jaar geleden begon Ford de samenwerking met Heinz, Coca-Cola Company, Nike Inc. en Procter & Gamble om vaart te zetten achter de ontwikkeling van een volledig op plantaardig materiaal gebaseerd plastic dat bruikbaar is voor de productie van stoffen en verpakkingen, die minder gevolgen voor het milieu hebben dan de verpakkingsmaterialen op basis van petroleum die momenteel worden gebruikt.

FordEVOSConcept 04Onderzoekers bij Heinz waren op zoek naar innovatieve manieren om vellen, stelen en zaden van tomaten te recyclen en te hergebruiken. Heinz gebruikt elk jaar meer dan twee miljoen ton tomaten voor de productie van zijn meest verkochte product: Heinz Ketchup.

Het streven van Ford om de hoeveelheid gebruikte materialen te beperken en deze opnieuw te gebruiken en te recyclen, maakt deel uit van de wereldwijde strategie voor duurzaamheid van het bedrijf. Deze heeft tot doel om de gevolgen voor het milieu te verminderen en tegelijkertijd de ontwikkeling van brandstofzuinige technologie voor auto’s in de gehele wereld te versnellen. Ford heeft in de afgelopen jaren steeds meer gebruikgemaakt van gerecyclede, biologische materialen waarin geen metalen voorkomen. Ford heeft dit jaar vezelversterkte bedieningselementen van cellulose en met rijstvliezen gevulde klemmen voor bedrading geïntroduceerd. Daarmee maakt de fabrikant voor de productie van auto’s nu gebruik van acht biologische materialen. Andere voorbeelden zijn composietmaterialen op basis van kokosnoot, gerecycled katoen voor matten en de bekleding van stoelen, en zittingen en hoofdsteunen van sojaschuim.

Interactieve Qoros

Qoros connectitve Px187MTAxMTk3OC0zLTIxNDQyNTA4NDY=Qoros, het nieuwe en tot nu toe meest aansprekende Chinese automerk, won opnieuw een belangrijke, internationale prijs. Dit keer werd het merk uitgeroepen tot winnaar van de prestigieuze Telematic Update Award. Plaats van handeling was het Telematics Detroit 2014 Industry forum.
Met de award voor ‘Best Telematics Product or Service, gelanceerd in een opkomende markt (BRIC-regio)’, krijgt Qoros met haar QorosQloud connected services-platform erkenning voor de bijdrage aan de vooruitgang in de informatie- en communicatie-industrie.
De jury prees Qoros’ strategie om telematica aan te bieden in de complexe Chinese markt. Het juryrapport: “Uit hun benadering spreekt durf. Daarnaast weet Qoros de diensten voor een groot publiek toegankelijk te maken dankzij lage kosten”.
QorosQloud is onderdeel van Qoros’ strategie om als nieuw merk innovatief en creatief te zijn bij het voldoen aan de wensen van de moderne, grootstedelijke consument. Het verstrekken van meer dan 30 toonaangevende functies en tal van cloud-gebaseerde diensten stelt automobilisten in staat om altijd verbonden te zijn met navigatie en verkeersinformatie en sociale netwerken. Ook zijn ze zo altijd op de hoogste van de staat van de auto en de onderhouds- en service-behoefte.

Qoros Estate frontQorosQloud – voor het eerst te vinden in de Qoros 3 Sedan en binnenkort beschikbaar op alle Qoros 3 Hatch-modellen – is de toegang tot een palet aan exclusieve connected services. Het is gebaseerd op het Microsoft Windows Azure cloud-platform en werkt in China via het Unicom 3G-netwerk.
Minstens zo aansprekend, en zonder meer een belangrijke innovatie voor de Chinese automobilist, is dat Qoros samen met een grote verzekeraar, China Pacific Insurance Group, het Safe Drive Plan aanbiedt. Het gaat hier om exclusieve verzekerings- en veiligheid gerelateerde diensten die een maximale veiligheid en een zorgeloze rijervaring moeten bieden.
Hulpdiensten en Roadside Assistance -voor het eerst beschikbaar in China- maken deel uit van dit pakket. Mocht de auto betrokken zijn bij een ongeval, dan meldt QorosQloud dit automatisch aan de alarmcentrale. Operators proberen dan om telefonisch contact op te nemen met de bestuurder en zullen bij geen contact, kosteloos nood- en hulpdiensten oproepen.
Het Safe Drive Plan omvat ook real-time monitoring en weergave van het rijgedrag. QorosQloud gebruikt deze gegevens om de bestuurder te waarschuwen voor slecht of gevaarlijk rijgedrag. Het moedigt veiliger en attenter rijden aan doordat rij-tips op het Qoros MMH touchscreen en via de gepersonaliseerde QorosQloud-website en apps worden getoond.

Qoros GQ3_IntAlles wat Qoros doet is er op gericht zich te onderscheiden van de Chinese concurrentie en zichzelf als hoogwaardiger te profileren. Daarmee haalt het vrijwel direct het niveau van veel Koreaanse of Japanse concurrenten en kan het met aantrekkelijke modellen die ook nog zuinig en efficient zijn, veel klanten uit die hoek trekken. Het wachten is op een Nederlandse importeur, dealers en een aansprekende campagne. Komt het vast goed met dit merk.

Schone Mercedes E-Klasse brengt bijtellingen omlaag…

MB E-Klasse 2014 combi 13C61_004Met een gemiddelde CO2-uitstoot van 109 g/km komt de Mercedes-Benz E 300 BlueTEC Hybrid Estate nu in aanmerking voor 20% bijtelling. Ook de E 220 BlueTEC met viercilinder dieselmotor wordt bij zakelijke inzet ingeschaald in de 20%-categorie van de fiscale bijtelling. Beide nieuwe 20%-modellen van de E-Klasse zijn vanaf medio juli te bestellen. De levering start in september.

Door technische aanpassingen komt de gemiddelde CO2-uitstoot van de E 300 BlueTEC Hybrid Estate (150 kW/204 pk) op 109 g/km. Hierdoor komt de Estate nu evenals de Limousine in aanmerking 20% bijtelling. Door de slimme combinatie van een krachtige direct ingespoten dieselmotor, een elektromotor en de 7G-TRONIC PLUS automatische transmissie levert de E 300 BlueTEC Hybrid uitstekende prestaties.

De E 220 BlueTEC met krachtige (125 kW/170 pk) dieselmotor wordt per september voorzien van de nieuwe 9-traps automatische transmissie. De gemiddelde CO2-uitstoot van de Limousine daalt hierdoor tot 111 g/km. Hierdoor valt ook de E 220 BlueTEC Limousine in de gunstige 20%-bijtellingscategorie. Prijzen worden medio juli bekendgemaakt.

Hyundai geeft de Veloster opfrisbeurt

Hyundai Veloster-turbo-low-640x426Ik vond het indertijd wel een verrassende nieuwkomer. Maar bleek daarbij toch een van de weinigen. In Nederland is de auto best een heel bescheiden marktaandeel voorbehouden gebleken; de Hyundai Veloster, opvolger voor de indertijd bijna uit te delen S-Coupe. Alweer een jaar of drie in het programma nu en dat is voor de Koreanen alweer lang genoeg om er even de vijl en wat schuurpapier overheen te trekken en de auto op te poetsen voor een nieuwe periode met meer kopersresponse. Een paar prototypen met stevige camouflage werden door het Duitse magazine Auto Motor und Sport gespot op en rond de Nurburgring. Volgens dat zelfde blad zou de Veloster met turbomotor meer vermogen krijgen. Hyundai-Veloster-Facelift-02Maar de auto wordt ook schoner gemaakt door verbeterde uitlaatgasverwerking in combinatie met een wat gewijzigd inspuitkarakter. Volgens de Duitse filosofen krijgt de Veloster ook wat onderdelen afkomstig van de R-Spec-modellen wat de auto een stuk sportiever zal doen aanvoelen. Dat men ook zal sleutelen aan de bumpers, spoilers, grille en verlichting is bijna voor de hand liggend. Volgens opgave zou ook de geometrie van de koplampen veranderen. Kortom, die Veloster wordt nu een echt sportieve broeder. Eens zien of men nu de jongere doelgroepen aan weet te spreken. Van mij mag het, er rijden al genoeg i10′s over onze wegen.

Porsche brengt speciale Le Mans Martini editie

01-PM_57_1Porsche Exclusive introduceert de Martini Racing Edition van de 911 Carrera S in de aanloop naar de 24-uursrace van Le Mans dit jaar. Deze speciale uitvoering markeert de terugkeer van Porsche in de langeafstandsracerij. De 911 in de traditionele kleuren van Martini Racing is geïnspireerd op de styling van de klassieke Porsche raceauto’s die in de jaren zeventig vele successen behaalden. De 911 Carrera S is daarmee ook direct een eerbetoon aan de legendarische Porsche Le Mans raceauto’s zoals de 917 en de 935 ‘Moby Dick’.

De speciale Porsche 911 Carrera S Martini Racing Edition wordt in een oplage van slechts 80 stuks gemaakt en aangeboden in een beperkt aantal markten in Europa, China, Japan en Latijns-Amerika. De auto is leverbaar in de kleuren wit en zwart. Kofferdeksel, dak, achterspoiler en beide zijkanten van de auto zijn voorzien van de bekende rood-blauwe Martini Racing strepen. De speciale voorbumper van de Aerokit Cup is voorzien van een aerodynamische spoilerrand, die de auto een karakteristieke uitstraling geeft. De vaste achterspoiler van de Aerokit Cup completeert de sportieve uitstraling van de auto.

02-PM_57_2Bij het instappen geven de roestvaststalen instaplijsten, gesierd met rood verlichte ’911 Carrera S Martini Racing Edition’ badges, aan dat deze auto een ‘limited edition’ is. Het dashboard is voorzien van accenten in de carrosseriekleur met een ‘Martini Racing Edition’-badge. Ook het sportstuurwiel en het Sport Chrono Pakket zijn standaard bij deze speciale uitvoering. De uitgebreide standaarduitrusting is verder aangevuld met het Porsche Communication Management (PCM) met navigatiemodule, een Bose-geluidsinstallatie, een toerenteller met zwarte wijzerplaat en volledig elektrisch verstelbare, met zwart leder beklede sportstoelen.

Het hart van de Martini Porsche is een 3,8-liter zescilinder boxermotor met een vermogen van 295 kW (400 pk). De prestaties van deze uitvoering zijn gelijk aan die van de reguliere 911 Carrera S: de acceleratie vanuit stilstand naar 100 km/uur vergt slechts 4,1 seconden met de PDK-transmissie en de Sport Plus-functie ingeschakeld. Het gecombineerde brandstofverbruik is 8,7 l/100 km bij een CO2-uitstoot van 202 g/km.

03-PM_57_3De Porsche 911 Carrera S Martini Racing Edition staat vanaf nu in de showroom in Nederland, Italië, Spanje, Polen, Oekraïne, Tsjechië, Cyprus, Finland en Groot-Brittannië. Vanaf augustus 2014 is de speciale editie ook leverbaar in China en vanaf oktober 2014 in Japan en Latijns-Amerika.

Porsche 911 Carrera S Martini Racing Edition
Brandstofverbruik: 12,1 l/100 km (stad), 6,7 l/100 km (buitenwegen); gecombineerd 8,7 l/100 km; CO2-uitstoot 202 g/km.

Met Blij dat ik Rij flitsend langs de Franse tolpoortjes…

File frankrijk tolpoortNooit meer wachten in de lange file voor de tolpoortjes in Frankrijk: voor de meeste vakantiegangers een droom die nu werkelijkheid wordt. Nederlanders kunnen voortaan met een simpele transponder betalen op de Autoroute en net als de Fransen de snelle baan kiezen. Blij dat ik Rij, een organisatie die automobilisten gemak en voordeel biedt, maakt het mogelijk. Ook voor campers en caravans en zonder creditcard. De tolbadge is snel en eenvoudig online te bestellen via blijdatikrij.nl.
Blij dat ik Rij heeft een contract gesloten met de Franse wegbeheerder AREA voor de distributie van tolbadges in Nederland. Bovendien zorgen Blij dat ik Rij en AREA voor een Nederlandssprekende klantenservice. De tolbadge is een eenvoudige transponder in de auto die automatisch contact maakt met het tolsysteem. Betaling vindt achteraf plaats door middel van een factuur. Om voor de zomervakantie nog in het bezit te komen van een tolbadge is een speciale website van Blij dat ik Rij geopend: www.blijdatikrij.nl/tolinfrankrijk.
Benno Nekeman, initiatiefnemer van Blij dat ik Rij: “Van gemak word je blij! Dat is ons doel. We hebben al een gratis pechservice, een brandstofcollectief en een mooie manier om onderhoudskosten van de auto te drukken. Nu voegen we daar onze tolservice aan toe. Het scheelt een hoop gedoe en, zeker in de zomervakanties, een hoop file-ellende. We zijn trots op de samenwerking met AREA en hebben er vertrouwen in dat we automobilisten heel blij maken als ze door Frankrijk rijden. Vanaf vandaag is het doorrijden bij tolpoorten voor alle Nederlanders geen droom meer, maar kan het gewoon.”
Logo Blijdatikrij Px187MTAwNzYyNS0yLTE4MTI5NDk2Mzk=De tolbadge is toepasbaar voor personenauto’s, met of zonder caravan en voor campers. De tolbadge is levenslang geldig en wordt simpelweg achter de voorruit van de auto geplaatst. De kosten van de badge zijn eenmalig € 11,-. De tolgelden zijn gelijk aan de tarieven bij contante betaling. Alleen bij gebruik van de tolweg worden de kosten via een maandelijkse factuur in rekening gebracht. Die factuur kost € 1,60 en kan automatisch per bank betaald worden.
De tolbadge is via de website Blijdatikrij.nl te bestellen. Na aanmelding wordt hij binnen aan paar dagen thuisbezorgd en kunnen het blije rijden en een relaxte vakantie beginnen. Blij dat ik Rij zal in de toekomst nog meer initiatieven uitrollen die het autorijden aangenamer en betaalbaarder maken.

VW Golf – wie jarig is blijft trakteren!

Volkswagen Golf TGI BlueMotionVolkswagen Golf TGI BlueMotionDe Golf blijft samen met importeur Pon zijn veertigste verjaardag vieren: hij krijgt volgens opgave nu permanent een completere uitrusting in combinatie met aangescherpte prijzen. Ook blijven de extra inruilpremies van kracht. Inclusief zo’n premie is de Golf er nu al vanaf 17.490 euro. Ook de Golf Variant wordt completer en voordeliger, inclusief inruilpremie vanaf 18.990 euro.

De uitrusting van instapmodel Golf Trend Edition wordt uitgebreid met Radio Composition Color, mistlampen met bochtverlichting, in hoogte verstelbare bestuurdersstoel en vermoeidheidsherkenning. Hij is er nu bovendien vanaf 18.490 euro, wat een klantvoordeel van 2.645 euro inhoudt. De Golf Comfortline krijgt er standaard parkeersensoren bij en 16-inch lichtmetalen wielen. Hij is er nu vanaf 23.090 euro (voordeel: 2.040 euro). Voor beide modellen geldt daarbovenop een inruilpremie van 1.000 euro.
Voortaan ‘all inclusive’ bij de Golf Highline, Golf GTI, Golf GTD en Golf R: Radio Composition Media, Bluetooth, parkeersensoren voor/achter en een achteruitrijcamera. De Highline krijgt standaard ook 17-inch lichtmetalen wielen en LED-achterlichten en is er nu vanaf 24.090 euro (voordeel: 1.810 euro). De inruilpremie op al deze modellen bedraagt 1.500 euro.

06_2012_Volkswagen_Golf_VII_03Voor de leaserijders is belangrijk dat de basisprijs van de Golf BlueMotion (Trendline) met 1.400 euro is verlaagd tot 23.390 euro. De Golf BlueMotion Comfortline krijgt er per direct standaard het Executive-pakket bij, met navigatie Discover Media, alarm, mistlampen met bochtverlichting en vermoeidheidsherkenning. Hij is er vanaf 27.390 euro (voordeel: 1.140 euro). Voor alle Golf BlueMotion-modellen geldt een inruilpremie van 1.000 euro.

Ook de Golf Variant profiteert van de verbeterde standaarduitrusting en aangepaste prijzen binnen de Golf-range. Instappen kan vanaf nu in de Golf Variant Trend Edition voor 19.990 euro, wat een klantvoordeel van 2.685 euro oplevert op de Gezinsauto van het Jaar 2014 van de ANWB. Bovendien geldt ook op de Golf Variant een inruilpremie tot 1.500 euro.
Naast de gewijzigde reguliere prijzen heeft de Volkswagen-dealer een aantal fraaie actiemodellen in de aanbieding. De Golf en Golf Variant zijn er bijvoorbeeld als Business Edition met tienvoudig verstelbare stoelen (inclusief massagefunctie, met leer afgewerkt) en een Executive-pakket met onder meer navigatie. DSG is op deze Business Editions tegen gereduceerd tarief leverbaar, waardoor het totale klantvoordeel kan oplopen tot meer dan 5.400 euro. De prijzen voor de Business Editions starten bij 23.490 (Golf) en 24.950 (Golf Variant) euro.

Alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW en BPM. Meer informatie over juiste prijzen en levertijden; bij de VW dealers!