Categorie: "Actienieuws"

Halve eeuw Autobedrijf Bakkker

Scannen0008Deze week staat heel Sibculo (Gemeente Hardenberg) op zijn kop door het halve eeuwfeest van Autobedrijf Bakker daar. Dat garagebedrijf en latere dealer voor o.a. Mazda, Skoda en Aixam, startte als kleine dorpsgarage in 1964. Dat waren de tijden van de grote groei in autoverkopen. Het land wilde mobiel worden, de regio waar Bakker Senior zich vestigde ook. Het bedrijf werd na een periode van hard werken aan de goede naam en faam begin jaren zeventig dealer voor Mazda. Dat merk floreerde indertijd met dank aan een paar erg succesvolle modellen als de 323 en 626. Baker moest er voor bouwen. Een oude agrarische bestemming voor het buurpand werd omgezet naar een meer bij de tijd passende en zo kon een nieuwe werkplaats, bescheiden showroom en een spreekkamer en kantoor. In de eerste helft van de jaren tachtig verkreeg Bakker het toen meer bescheiden merk Skoda, van dezelfde importeur De Binckhorst. OLYMPUS DIGITAL CAMERAVoor Mazda bleef men subdealer toen dat Japanse merk steeds meer eisen ging stellen aan de omzetgroei en voor haar volume koos voor grotere steden als vestigingsplek voor haar dealers. De gouden tijden die men met Skoda meemaakte waren echter goed voor een constante groei bij Bakker. De nieuwe generatie kwam in het bedrijf en keek het kunstje van het ondernemen af van oprichter en nog steeds actief ondernemer Rienks Bakker. In de jaren negentig, Skoda behoorde inmiddels toe aan de Volkswagen-groep, gingen de eisen voor de dealers ook daar flink omhoog. Bakker moest zich aanpassen en deed dat ook. Begin deze eeuw werd gekozen om een grondige verbouwing en een stukje nieuwbouw door te voeren. Als zodanig kon het bedrijf de nieuwe eeuw met vertrouwen tegemoet zien. Om de eigen organisatie niet al te zwaar te blijven belasten namen Tino en Johan Bakker het bedrijf over van Rienks die nu als adviseur verbonden bleef en verder van zijn zelf verdiende pensioen ging genieten. Het Skoda-servicedealerschap en een officieel agentschap voor Aixam zijn nu de belangrijke hoekstenen waarmee het bedrijf zich bij haar halve eeuwfeest presenteert. Daarnaast is men nu specialist op het gebied van elk merk, met een voorkeur voor de merken uit dezelfde VW-Groep waartoe ook Skoda behoort. Om het feestje compleet te maken houdt de familie Bakker OPEN HUIS op 18,19 en 21 april a.s. OLYMPUS DIGITAL CAMERAMen trakteert als jarige Job uiteraard met leuke aanbiedingen en laat zich uitgebreid zien in regionale kranten en op de sociale media. Een vijftigjarig bestaan is niet niks, zeker niet in de huidige laste tijden voor de autobranche. Baker overleeft het allemaal wel. Daar zetten ze al die jaren al de klant centraal en dat spreekt zich rond. De naam van de jubilaris is daarmee alleen al gevestigd. En niet alleen regionaal, de klantenkring laat ook namen en adressen zien uit heel wat streken in ons land die op zijn minst een ritje van 1,5-2 uur inhouden voor service of onderhoud. OLYMPUS DIGITAL CAMERADat moet toch wel iets zeggen over het hoge niveau waarop ze bij Bakker opereren. Wat ik er van begreep is iedereen welkom tijdens het OPEN HUIS deze en volgende week. Wellicht iets voor als je toch in de buurt moet zijn? Bakker is te vinden aan de Kloosterstraat 11 in Sibculo.

Zeewaardige actiemodellen bij Volvo

Volvo 1111141In oktober dit jaar start de twaalfde editie van de legendarische Volvo Ocean Race. Als hoofdsponsor van één van ’s werelds grootste zeilevenementen presenteert Volvo daarom nu al de unieke Ocean Race editions met een zeer complete uitrusting en een aantrekkelijke prijsstelling. De Volvo Ocean Race editions van de V40, V40 Cross Country, V60 en XC60 zijn te combineren met vrijwel alle motorvarianten, inclusief de D4-dieselversies van de V40 en V60 met respectievelijk 14 en 20 procent bijtelling bij zakelijk gebruik.

Volvo 1104142De Volvo Ocean Race editions van de Volvo’s V40, V40 Cross Country, V60 en XC60 worden als buitengewoon complete uitvoeringen in de markt gezet. Ze zijn gebaseerd op de luxe Summum-uitvoeringen en worden standaard geleverd met het Luxury Line-optiepakket. Bovendien is een aantal unieke Volvo Ocean Race-elementen aanwezig en is metallic lak bij de prijs inbegrepen.
Elke Volvo Ocean Race Edition is uitgerust met onder meer lederen interieurbekleding, verwarmbare voorstoelen, Dual Xenon-koplampen met adaptieve bochtverlichting, Park Assist voor en achter inclusief achteruitrijcamera en elektrisch verstelbare voorstoelen.
Ze zijn standaard ook voorzien van unieke, lichtmetalen ‘Portunus’ wielen van 17 of 18 inch in diameter, en een schuif-/kantel- of panoramadak, afhankelijk van het model.

Andere onderscheidende details zijn te vinden in het interieur, waar de Volvo Ocean Race editions zijn voorzien van bijvoorbeeld oranje stiksels en Ocean Race-logo’s in de bekleding en de vloermatten. Verder is de middenconsole voorzien van een unieke inleg met de namen van de steden langs de route.
Volvo levert de Ocean Race editions met keuze uit vier exterieurkleuren waaronder de unieke Ocean Race kleur Ocean Blue II. Elke versie is uitgerust met blauwe Volvo Ocean Race-emblemen op de voorschermen. De V60 en XC60 zijn zelfs voorzien van een rolhoes met een afbeelding van de complete route van de Volvo Ocean Race.

HBVDrIBV_335x223De luxe Ocean Race edition is al leverbaar vanaf €33.495 in het geval van de V40 T2.
Het aantrekkelijke aanbod wordt kracht bijgezet door de unieke V40 D4 Business, die een 140 kW (190 pk) sterke dieselmotor combineert met een fiscale bijtelling van 14 procent bij zakelijk gebruik, die óók als Ocean Race edition leverbaar is, voor €34.995.
Hetzelfde geldt voor de V60 met D2 en D4 dieselmotor die ook mét automatische transmissie in aanmerking komt voor gereduceerde bijtelling van 20 procent. De V60 is
zodoende leverbaar als rijk uitgeruste Ocean Race editie met 20 procent bijtelling voor €42.995.

Actiemodelllen voor de VW Golf; Edition 40.

Volkswagen GolfDe Volkswagen Golf viert zijn 40e verjaardag met de Edition 40-modellen. Er zijn 40×40 Golf-modellen in deze feestuitvoering beschikbaar – van de Easyline, tot en met de TDI BlueMotion met 14% bijtelling en de ultrasportieve R. Hun gemeenschappelijke kenmerk: een zeer scherpe prijs. Het klantenvoordeel bedraagt tot 4.390 euro.

05_2012_Volkswagen_Golf_VII_02Gedurende de actieperiode is er een Volkswagen Golf vanaf 18.500 euro. Tel daar 1.000 euro inruilpremie bovenop en zijn vanafprijs daalt tot 17.500 euro. De Golf trakteert over de gehele breedte van het gamma. Zakelijke rijders zullen geïnteresseerd zijn in de Golf TDI BlueMotion Edition 40 met 2.745 euro korting bovenop de bestaande 1.645 euro, dus in totaal 4.390 euro. De prijzen van de Golf TDI BlueMotion (met 14%-bijtelling) starten tijdelijk bij 23.700 euro.
Op elke Golf Trend Edition 40, Comfortline Edition 40, Highline Edition 40 en de GTI, GTD en R Edition 40 geldt sowieso een inruilpremie van 1.000 euro. Vervolgens gelden er aantrekkelijke kortingen. Zo is de Golf Trend Edition 40 met 1.2 TSI-benzinemotor (63 kW/85 pk) en vier portieren er nu voor 18.940 euro. Hij heeft standaard onder meer Climatic airco, radio met aanraakscherm, elektrisch bedienbare ramen en spiegels, boordcomputer en klein leerpakket. Inclusief de inruilpremie van 1.000 euro komt de traktatie daarmee op 2.950 euro.

Der neue Volkswagen Golf SportsvanDe Golf Cup Edition 40 is een sportief model op basis van de Comfortline. Standaard heeft hij lichtmetalen wielen (16-inch), speciale bekleding met grijze stiknaden, LED-achterlichten en -kentekenplaatverlichting en parkeerhulp PDC (voor/achter). In driedeurs uitvoering en met de 1.2 TSI (77 kW/105 pk) is hij er vanaf 23.000 euro. Het klantvoordeel bedraagt ruim 2.000 euro.
Ook de sportieve toppers binnen de Golf-reeks zijn er als Edition 40. De Golf GTI is met een tijdelijke vanafprijs van 32.900 aantrekkelijker dan ooit (normaal: vanaf 34.090 euro). De zojuist geïntroduceerde Golf R met 211 kW/300 pk is er als Edition 40 vanaf 45.900 euro (normaal: vanaf 47.090 euro). Veel Golf Edition 40-modellen zijn uit voorraad leverbaar en zijn terug te vinden op Volkswagen Startklaar. De actie geldt zo lang de voorraad strekt, maar uiterlijk tot en met 11 mei 2014.

Mooie prijzen voor Uniroyal banden

01_Uniroyal_Red_DotDe nieuwe RainSport 3 van Uniroyal heeft de prestigieuze Red Dot designprijs gekregen. De sportieve zomerband beschikt over de innovatieve Shark Skin-technologie die voor een perfecte waterafvoer zorgt. Deze technologie gaat volgens de Red Dot- jury samen met een design dat de ‘best in the wet’-status van de band nog eens onderstreept.

Voor het ontwerp van de nieuwe RainSport 3 zomerband heeft regenbandenspecialist Uniroyal zich laten inspireren door de optimale stroomeigenschappen van de huid van een haai. Het ‘profiel’ van die huid is vertaald naar het asymmetrische loopvlak van de band. De Shark Skin-technologie minimaliseert turbulentie waardoor water nog sneller wordt afgevoerd. Het resultaat: optimale bescherming tegen aquaplaning, een korte remweg, maximale grip én een opmerkelijk laag geluidsniveau. In deze video wordt duidelijk hoe de Shark Skin-technologie functioneert.

03_Uniroyal_Red_DotDe 40-koppige Red Dot-jury keek ook met andere ogen naar de Uniroyal RainSport 3. Uit de conclusie: “Deze band onderscheidt zich door zijn ontwerp duidelijk van de concurrentie – diverse aantrekkelijke designdetails maken direct zichtbaar dat deze band perfect presteert op nat wegdek. Het is zeer belangrijk dat een band zijn kerneigenschap al op het eerste gezicht duidelijk maakt. Juist in een verzadigde markt is het van belang je te onderscheiden. En dat is precies wat Uniroyal doet met dit fraaie én functionele staaltje Industrieel design.”
Het winnen van de Red Dot designprijs staat niet op zichzelf: eerder dit jaar werd de RainSport 3 ook al onderscheiden met de iF Product Design Award 2014.

De sportieve Uniroyal RainSport 3 is er in maten van 14-21 inch en met keuze uit verschillende breedtematen (van 185 – 295 mm) en snelheidscoderingen (H, V en Y). Daarmee is de nieuwe zomerband breed inzetbaar – zo zijn er ook speciale versies voor SUV’s. Meer (technische) details over de band zijn hier te vinden.

Kies voor Conti banden en maak kans op een tripje Brazilie

HeaderAls officieel sponsor van het WK Voetbal, komende zomer in Brazilië, start bandenmerk Continental een unieke actie. Iedereen die in de periode van 7 april tot en met 22 juni minimaal twee Continental zomerbanden koopt, maakt kans op een geheel verzorgde reis naar Rio de Janeiro. Bij de reis zijn twee VIP-tickets voor de finale van het Wereldkampioenschap inbegrepen. De spil in de actie is de site conticabana.nl. Continental is nadrukkelijk zichtbaar op het komende WK Voetbal in Brazilië. Gedurende de wedstrijden zijn uitingen van het merk onder meer op ‘boarding’ langs het veld te zien. Ook klanten van het merk kunnen dankzij Continental in de WK-stemming komen. Het hoogtepunt van de te winnen trip is een VIP-arrangement voor de WK-finale in het Maracaña-stadion in Rio de Janeiro.

Kans maken op het volledige verzorgde WK finale-arrangement voor twee is eenvoudig. Het begint met de aanschaf van twee of meer Continental zomerbanden. Vervolgens dienen er enkele gegevens achtergelaten te worden op de actiesite www.conticabana.nl. Na het verzenden van het formulier is de deelname definitief. De uiterste inzendtermijn is 22 juni aanstaande – op 23 juni wordt bekend gemaakt wie er (met een partner naar keuze) naar Brazilië vertrekt.
In de aanloop van het WK Voetbal gaat Continental nog meer spraakmakende acties organiseren. Om de (banden)spanning op te bouwen, wordt een Nederlandse badplaats begin juni ondergedompeld in een spectaculaire WK-sfeer. Bij de activiteiten die daarbij horen zijn ook fraaie prijzen te winnen, waaronder een verzorgde reis naar een WK-wedstrijd van het Nederlands elftal in Rio de Janeiro. Nader bericht over deze actie volgt op een later tijdstip. Geïnteresseerden kunnen altijd terecht op www.conticabana.nl voor het laatste nieuws over de WK-acties van Continental.

Ook los van de WK-acties is de keuze voor Continental zomerbanden volgens importeur Pon een verstandige. Zo zijn nieuwe modellen als de ContiPremiumContact™ 5, de ContiSportContact™ 5 en Conti EcoContact™ 5 bij onafhankelijke testen van de ANWB en de Consumentenbond als testwinnaars uit de bus gekomen.

Toyota moet weer miljoenen auto’s terugroepen…

Toyota-Urban_Cruiser_2009_1600x1200_wallpaper_05Kwaliteitszorg houdt bij Toyota niet op bij de deur van haar fabriekshallen. Het idee dat er ook maar iets zou kunnen gebeuren met een van haar modellen is vrijwel ondenkbaar en vanuit dat denken roept men regelmatig auto’s terug waar een mogelijk probleem zou kunnen ontstaan. Zo ook nu weer. Bijna 6,5 miljoen Toyota’s moeten wereldwijd terug naar de dealer, een deel daarvan ook in ons land. Toyota doet bij deze grote terugroepactie het nodige werk in een keer. Zo moeten er 3,5 miljoen Toyota’s nagekeken worden vanwege mogelijke problemen met de bestuurdersairbag. Ook zijn er modellen die wellicht een probleem vertonen aan de stoelrails, de stuurkolom, de ruitenwissers en een mogelijk probleem bij de startmotor. Die laatste zou wellicht kortsluiting kunnen maken en dan een brand doen ontstaan. OLYMPUS DIGITAL CAMERABehalve bij de startmotor zijn de fabrikant geen gevallen bekend van ongelukken of hevige incidenten veroorzaakt door de genoemde onderdelen. Alleen van de startmotoren zijn twee gevallen betreft van kortsluiting. Omdat deze startmotor ook wordt gebruikt in de vergelijkbare Subaru Trezia, moeten ook die auto’s terug naar de dealer. In ons land zou het gaan om iets van 28.000 voertuigen, voornamelijk van het type Yaris en Urban Cruiser. Wie twijfelt over de kwaliteit van de onderdelen in zijn of haar Toyota moet zelf maar even richting dealer rijden om navraag te doen. Maar Toyota kennende zullen de ‘getroffen’ eigenaren of berijders vast wel een oproepje krijgen.

Hyundai brengt actiemodellen

Untitled-3Hyundai sdoet er alles aan om verloren marktaandeel terug te winnen. Met de nieuwe Go!-actiemodellen die vanaf april bij de Hyundai-dealer staan, gaat het oudste Koreaanse automerk nog een stapje verder. Prospoectkopers krijgen met een zo’n Go! meer dan ze wellicht verwachten en ze zijn ook nog eens voordeliger uit. Het standaard geïntegreerde navigatiesysteem in het Go!-pakket en de extra lederlook bekleding in het Go! Plus-pakket geven de Go!-modellen veel extra’s. Daarnaast is veel financieel voordeel te behalen.
De Go!-modellen zijn meer dan actieauto’s alleen. De i20 Go!, de i20 Go! Plus, de i30 Go! en de i30 Go! Plus blinken uit in kwaliteit én hun rijke uitrustingsniveau. De Hyundai Go!-modellen bieden verder ongekend veel voordeel. Het consumentenvoordeel kan oplopen tot maar liefst € 5.395,-.

Het Go!-pakket op de Hyundai i20 is gebaseerd op de i20 5-deurs 1.2 5MT i-Motion van € 15.495,-, met daarbovenop extra’s als een modern geïntegreerd navigatiesysteem, een lichtsensor, een Bluetooth-carkit en buitenspiegels in zwart metallic. Deze uitvoering biedt een consumentenvoordeel van € 3.495,-.

Aan de top van de range staat de Hyundai i20 met Go! Plus-pakket voor € 15.990,-. Dit model biedt het voordeel van de Go!-uitvoering maar met aantrekkelijke extra’s als een zonnedak, elektrisch bedienbare ramen achter, elektrisch inklapbare buitenspiegels en een automatisch dimmende binnenspiegel met regensensor. De lederlook bekleding geeft deze uitvoering een extra rijk gevoel. Het consumentenvoordeel op dit actiemodel is € 4.900,-, mede door het aantrekkelijke geïntegreerde navigatiesysteem. De meerprijs bedraagt slechts € 495,-.

Ook voor de Hyundai i30 zijn er zeer aantrekkelijke actieuitvoeringen ontwikkeld die door het leven gaan als Go! en Go! Plus

Ook de gewilde Hyundai ix20 is er met Go!-pakket. Deze uitvoering is gebaseerd op de ix20 1.4 5MT i-Motion, met als extra´s: een navigatiesysteem met achteruitrijcamera en lichtmetalen 16-inchvelgen. Dit pakket wordt aangeboden met een meerprijs van € 1.000,- en biedt daardoor een consumentenvoordeel van € 1.495,-. Wie dit voordeel allemaal te aantrekkelijk vindt om te laten staan in de showroom, moet maar even als een speer richting dealer afreizen. Wie weet is daar een goede zaak te doen.

BMW introduceert de i8 bij exclusieve doelgroep..

201309-P90133081-thumb-origBMW Group Nederland introduceert de BMW i8 in de zeer luxe First Edition-uitvoering vanaf € 149.000. De levering van deze unieke plug-in hybride 2+2 sportcoupé start komende zomer. Hoogstaande prestaties – een topsnelheid van 250 km/u en een acceleratie van 0 tot 100 km/u in 4,4 seconden – gaan samen met het verbruik en de uitstoot van een compacte stadsauto. Een brandstofconsumptie van gemiddeld 2,1 l/100 km is haalbaar, bij een CO2-emissie van 49 g/km.

201309-P90133080-thumb-origDe BMW i8 is 4.689 mm lang, 1.942 mm breed en 1.293 mm hoog. Het is een sportcoupé met klassieke stijlelementen, zoals de lange voorkant, de korte overhang voor en achter en de aflopende daklijn. Maar ook met innovatieve, onderscheidende elementen als de vleugeldeuren en het Black Belt Design van BMW i. Om gewicht te besparen is het passagierscompartiment van de BMW i8 gemaakt van het ijzersterke en vederlichte CFRP (Carbon Fibre Reinforced Plastic). Mede dankzij deze lichtgewicht Life-module weegt de BMW i8 slechts 1.485 kg (DIN), vergelijkbaar met dat van een middenklasse auto.
De van aluminium en magnesium vervaardigde Drive-module herbergt achterin de volledig nieuw ontwikkelde 1,5-liter TwinPower driecilinder turbomotor met 170 kW (231 pk) vermogen. Centraal in de Drive-module is het lithium-ion-accupakket met diverse elektronische regelunits ondergebracht. Voorin in de module bevindt zich de elektromotor met 96 kW (131 pk) vermogen. Deze bouwwijze levert een laag zwaartepunt op en een voor de wegligging gunstige gewichtsverdeling van 50% voor en 50% achter.

201309-P90133084-thumb-origMet een volle accu is het mogelijk een afstand tot 37 kilometer puur elektrisch af te leggen, met een maximumsnelheid van 120 km/u. Aan de andere kant biedt de BMW i8 indrukwekkende prestaties met veel tractie en een sportieve wegligging, mede dankzij de standaard Dynamic Damper Control. Benzinemotor en elektromotor leveren een gezamenlijk vermogen van 266 kW (362 pk) en een koppel van 570 Nm. De meeste kracht gaat daarbij naar de achterwielen. Die worden via een zestrapsautomaat aangedreven door de benzinemotor. De elektromotor drijft de voorwielen aan via een tweetrapsautomaat. Het hybridesysteem zorgt daarbij voor een uitgebalanceerd weggedrag en het voor BMW kenmerkende rijplezier, maar dan wel met baanbrekende efficiency.

201309-P90133031-thumb-origDe nieuwe BMW wordt in de zeer complete First Edition-uitvoering geleverd. Het uiterlijk wordt onder meer gekenmerkt door de lichtmetalen 20-inch wielen met daarachter goed zichtbare, speciale BMW i remklauwen met accenten in BMW i Blau. De koplampen, bochtverlichting, parkeerverlichting, richtingaanwijzers en derde remlicht zijn voorzien van LED-techniek. Naast alle veiligheids- en comfortvoorzieningen is de auto standaard voorzien van lederen bekleding, een zeer uitgebreid pakket online-diensten van BMW ConnectedDrive en elektrisch verwarmbare en verstelbare voorstoelen. Fraaie details zijn onder meer de matzwart lederen motorafdekking en de van krasbestendig, diep zwart keramiek gemaakte versnellingspook. In het dashboard zijn een hoogwaardig hifisysteem van Harman Kardon en het navigatiesysteem BMW Professional geïntegreerd. Navigatie- en rij-informatie is perfect zichtbaar voor de bestuurder dankzij BMW Head-up Display. De BMW i8 First Edition is zo compleet uitgerust dat alleen nog optioneel de in de binnenspiegel geïntegreerde garagedeuropener, BMW i interieurdesign ‘Halo’ en een internetabonnement te bestellen zijn. Eind 2014 is ook laserlicht als optie mogelijk. De BMW i8 is ’s werelds eerste productieauto met laserlichttechnologie.

Volkswagen enthousiast over nieuwe Golf Sportsvan..

Der neue Volkswagen Golf SportsvanVer vóór zijn marktintroductie in juni blijkt dat de nieuwe Golf Sportsvan zeer populair is: er zijn in Nederland al meer dan 150 getekende orders. Dat komt door de scherpe lijnvoering in zijn ontwerp met daarbinnen veel ruimte, zijn veelzijdigheid én een lekker hoge zitpositie. Vanaf nu is de Golf Sportsvan ook te bestellen met de 1.2 TSI benzinemotor met 81 kW/110 pk. Hiermee levert de compacte Duitser pittige prestaties in combinatie met – voor de zakelijke rijder – maar 20% bijtelling. En dan zijn er nóg twee nieuwe motoren voor de Sportsvan: de 1.4 TSI en de 2.0 TDI, beide met 110 kW/150 pk. De Golf Sportsvan 1.2 TSI (74 kW/110 pk) heeft met handgeschakelde zesversnellingsbak een gemiddelde CO2-uitstoot van 117 g/km. Daarmee valt hij in de 20%-categorie. Dat geldt ook voor de versie met zeventraps DSG-transmissie (CO2: 116 g/km). De prijsstelling is zeer aantrekkelijk: vanaf 24.990 euro (Trendline). Naast de nieuwe Golf Sportsvan 1.2 TSI 110 pk komen ook de versie met de 63 kW/85 pk sterke 1.2 TSI en alle 1.6 TDI-modellen bij zakelijke inzet in aanmerking voor inschaling in de 20%-categorie. De leasetarieven: vanaf 419 euro/mnd.

Der neue Volkswagen Golf SportsvanDe Golf Sportsvan valt evenals alle andere Golf-modellen op door de scherpe, functionele en dus tijdloze vormgeving. Hij is compact (4,34 m lang, 1,81 m breed en 1,58 m hoog). Desondanks biedt hij volop ruimte voor passagiers en bagage (500 liter – 1.520 liter bij neergeklapte achterbank). De achterbank is over 20 cm verschuifbaar en de zitpositie is aangenaam hoog.
Elke Golf Sportsvan beschikt over de nieuwste technieken die zorgen voor een hoog veiligheidsniveau en een zo laag mogelijk verbruik. Standaard zijn stabiliteitssysteem ESC, zeven airbags, en Multi Collision Brake dat doorschieten na een aanrijding voorkomt. Ook de nieuwste assistentiesystemen als adaptieve cruise control, Lane Assist en Pre Crash zijn leverbaar. BlueMotion Technologies als start/stop en hergebruik van remenergie zijn altijd inbegrepen. Dat geldt ook voor items als airconditioning, Radio Composition Touch, elektronische handrem, het XDS-sperdifferentieel en elektrische ramen (v/a).

Lexus biedt extra vooordeel

LEXUS F Sport EditionOpnieuw komt Lexus met een erg leuk aanbod: twee nieuwe Lexus IS 300h Edition uitvoeringen, inclusief onder meer Lexus navigatiesysteem en parkeersensoren vóór en achter. De nieuwe Lexus IS 300h Edition en extra sportieve F SPORT Edition hebben een klantvoordeel dat oploopt tot 3.000 euro. De Edition is er vanaf 39.990 euro. Beide Edition uitvoeringen zijn er met slechts 20% bijtelling.
Zoals élke Lexus, hebben de Lexus IS 300h Edition uitvoeringen standaard climate control, cruise control, een verfijnde automaat en de Lexus Red Carpet Treatment met een haal- en brengservice.

De Lexus IS 300h is een achterwielaandrijver met een uitgebalanceerde 50:50 gewichtsverdeling. De 2,5-liter viercilinder benzinemotor en krachtige elektromotor zijn samen goed voor 164 kW (223 pk). Kortom: een ideaal recept voor fun to drive. Behalve het genoemde Lexus navigatiesysteem en de parkeersensoren vóór en achter, omvat de standaarduitrusting van de nieuwe Lexus IS 300h Edition onder meer 17-inch lichtmetalen velgen met 10-spaaks design, dual zone airconditioning met S-Flow-technologie (10 maal krachtiger dan vergelijkbare airco’s, maar toch energiezuiniger), een automatisch zelfdimmende binnenspiegel en een regensensor.

Door zijn dynamische rijeigenschappen is de plek achter het stuur er één waar je graag plaatsneemt. Dat gaat in het bijzonder op voor de Lexus IS 300h F SPORT Edition. Die is bovenop de Edition uitgerust met onder meer een F SPORT onderstel voor een nóg scherper rijgedrag, lichtmetalen 18-inch velgen, sportstoelen en een centraal geplaatst instrumentarium dat op dat van Lexus’ supersportwagen LFA is gebaseerd. En ook de Lexus IS 300h F SPORT Edition is met 43.990 euro opvallend scherp geprijsd.
De nieuwe Lexus IS 300h Edition & F SPORT Edition zijn per direct bestelbaar. De befaamde Lexus Red Carpet Treatment is inbegrepen. Dat betekent haal- en brengservice én vervangend vervoer bij bijvoorbeeld groot onderhoud. Bovendien wordt na élke servicebeurt het exterieur en het interieur vakkundig gereinigd.