Categorie: "Actienieuws"

Nissan onthult de Concept 2020

01_Nissan_Concept_1Nissan heeft de NISSAN CONCEPT 2020 Vision Gran Turismo onthuld. Met dit virtuele model blikt de fabrikant vooruit naar een eventuele, toekomstige superauto. De auto is ontworpen in nauwe samenwerking met Polyphony Digital Inc., de makers van Gran Turismo voor de legendarische PlayStation.

De NISSAN CONCEPT 2020 Vision Gran Turismo begon als een soort droom project voor ontwerptalenten van Nissan Design Europe, dat gevestigd is in Londen. Ze kregen de vrije hand bij het ontwerpen van een superauto die ze in hun eigen Gran Turismo-droomgarage zouden willen parkeren. Nissan zag vervolgens zoveel potentieel in het design, dat een team gespecialiseerd in advanced engineering werd gevraagd een bijdrage aan het project te leveren. Een groep technici van het Nissan Technical Centre in Atsugi (Japan) nam deze taak op zich.

02_Nissan_Concept_2Mede dankzij de extra inbreng van deze technici biedt de NISSAN CONCEPT 2020 Vision Gran Turismo een vooruitblik op een superauto die Nissan zou kunnen ontwikkelen.

Vanaf juli kunnen liefhebbers de prestaties van de ‘nieuwste Nissan’ zelf beoordelen. Dan is hij beschikbaar als download voor Gran Turismo 6. Gamers konden al racen met de Nissan GT-R en de historische Skyline-modellen. Het illustreert Nissans rijke historie van sensationele en snelle auto’s.
Virtueel rijden in Gran Turismo is geweldig. Maar Nissan legt zich uiteraard toe op driedimensionale auto’s en de fabrikant gelooft dat de wereld klaar is voor de NISSAN CONCEPT 2020 Vision Gran Turismo. Wordt vervolgd…

Mopje..

Hoe weet je dat de vrouw thuis isSubject: The carburetor

“The car won’t start,” said a wife to her husband. “I think there’s water in the carburetor.”

“How do you know?” said the husband scornfully. “You don’t even know what the carburetor is.”

“I’m telling you,” repeated the wife, “I’m sure there’s water in the carburetor.”

“We’ll see,” mocked the husband. “Let me check it out. Where’s the car?”

“In the swimming pool.”

Conti zet in op hybridebanden…

01_Conti-eContact_AA-label_hybrides_HeaderContinental introduceert de Conti.eContact banden die speciaal voor hybrides en elektrische auto’s zijn ontwikkeld. Beide nieuwe banden dragen het BLUECO-logo. Dat geeft aan dat zie zijn voorzien van een groot aantal technologieën die speciaal zijn toegespitst op de specifieke vereisten van hybrides en elektrische auto’s. Mede daardoor draagt de uitvoering voor hybrides het AA-label.

De nieuwe Conti.eContact voor dit soort auto’s is een zeer vooruitstrevende band waarin een aantal innovatieve technologieën is verwerkt. Zo maakt de band gebruik van de Green Chilli-compound: een rubbersamenstelling met speciale additieven en polymeren die de rolweerstand tot een minimum bepreken en tegelijkertijd voor maximale grip zorgen. Het speciale Hydrosipes-profiel vormt een belangrijke factor in de efficiënte afvoer van water. Dit leidt tot optimale (rem)prestaties op nat wegdek. De nieuwe Conti.eContact voor hybrides beschikt bovendien over Aeroflex-technologie. Dat betekent dat de wangen van de band in aerodynamisch opzicht zijn geoptimaliseerd, zelfs bij verminderde spanning. Deze constructie vermindert turbulentie en verbetert daarmee de zowel de rolweerstand als de stroomlijn. Ten slotte is er ContiSilent. De nieuwe Conti.eContact beschikt over een speciale schuimlaag aan de binnenzijde. Het extra absorptievermogen daarvan leidt tot een lagere geluidsproductie én minder belasting van onderstelcomponenten. Overigens is de nieuwe Conti.eContact ook geschikt voor conventioneel aangedreven auto’s.

Conti.eContact Internet and Print Version (jpg), Conti.eContact Internet- und Druckversion (jpg),Door de bundeling van de slimme technologieën heeft de nieuwe Conti.eContact voor hybrides een AA-label. Ofwel: de hoogst mogelijk score op het gebied van energie-efficiency én grip op nat wegdek. Het AA-label is uniek. Op dit moment draagt slechts 0,18% van alle banden van de vier premium-aanbieders dit label.

Ook vol-elektrische voertuigen zijn aan een sterke opmars bezig. Voor deze modellen heeft Continental eveneens een speciale band ontwikkeld. De Conti.eContact voor elektrische voertuigen heeft een relatief grote diameter en is voorzien van vooruitstrevende technologie. Het kenmerkende profiel draagt bij aan een minimale rolweerstand en het zorgt voor optimale grip. Dankzij de Flat Contour-technologie blijft het volledige loopvlak ook bij verminderde bandenspanning ‘vlak’ op het wegdek staan. Dit verlaagt de rolsweerstand en dat betaalt zich uit in een lager verbruik. Ook maakt deze band gebruik van Aeroflex-technologie met in aerodynamisch opzicht geoptimaliseerde wangen.

04_Conti-eContact_AA-label_hybridesHet Conti.eContact leveringsprogramma voor hybrides:

• 215/55 R 17 98 V XL (Opel Ampera)
• 225/50 R 17 98 V XL (Citroen DS5 hybride, Peugeot 3008 Hybrid)
• 225/55 R 17 101 W XL (BMW 5 ActiveHybrid, Peugeot 508 Hybrid)
• 235/50 R 18 101 V XL (Lexus 600h)
• 235/60 R 18 1071 V XL (Lexus 450h)
• 255/55 R 18 109 W XL (Porsche Cayenne S Hybrid, Volkswagen Touareg Hybrid)

Het Conti.eContact leveringsprogramma voor elektrische auto’s:

• 125/80 R 13 65 M (Renault Twizzy)
• 145/80 R 13 75 M (Renault Twizzy)
• 205/55 R 16 91 Q (Volkswagen eGolf)

Leaserijders in zilveren Audi’s meest bekeuringgevoelig…

Audi-A6_2012 - DekraLeaserijders met een zilverkleurige auto krijgen de hoogste bekeuringen. Bruine auto’s komen er volgens onderzoek het beste van af, met juist de laagste boetes. De meeste boetes voor leaserijders werden uitgereikt voor te hard rijden in de bebouwde kom. In Eindhoven kregen de bestuurders het vaakst een boete. Dat constateert Business Lease Nederland bij de analyse van 59.031 boetes onder leaserijders.

Automobilisten met een zilverkleurige auto kregen de hoogste boetes uitgereikt. Leaserijders die ook nog eens een Audi rijden, mochten het diepst in de buidel tasten: het gemiddelde bedrag per boete bedroeg voor hen 69 euro – het hoogste van alle automerken. Op de tweede plaats staan de Volkswagen-bestuurders. Leaserijders met een Ford kregen verhoudingsgewijs de ‘goedkoopste’ bekeuringen, met een gemiddeld boetebedrag van 64 euro.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAIn Zuid-Holland worden de de meeste bekeuringen gereden, maar liefst 25 procent van de bekeuringen wordt hier uitgedeeld. De provincie Noord-Holland volgt op de voet met 24 procent. De minste bekeuringen werden gereden in Friesland, waar één procent boetes reed.

Top 5 plaatsen met hoogste boetes

Plaats Gemiddelde hoogte bekeuring
1. Eindhoven 73
2. Utrecht € 71
3. Almere € 71
4. Haarlem € 70
5. Amstelveen 70

Top 3 boetes 2013

1. Te hard rijden binnen bebouwde kom
2. Te hard rijden op de snelweg
3. Parkeren zonder te betalen

Pon geeft prijzen voor Audi A7 Sportback

Audi A7 SportbackDe vernieuwde Audi A7 Sportback is met onmiddellijke ingang te bestellen bij de Nederlandse Audi-dealers. De nieuwe modellen hebben een aangescherpt uiterlijk en een nog completere uitrusting. En dan zijn de motoren ook nog eens krachtiger én zuiniger dan voorheen. Nieuw in de reeks is de zeer zuinige A7 Sportback 3.0 V6 TDI ultra. De A7 Sportback is er als 185 kW/252 pk sterke 2.0 TFSI met S tronic-transmissie vanaf € 59.900.

De vernieuwde A7/S7/RS 7 Sportback-modellen zijn uiterlijk subtiel gewijzigd. Vooral de nieuw getekende grille springt in het oog. De standaarduitrusting is naar een nog hoger niveau gebracht. Alle modellen hebben voortaan standaard LED-hoofdverlichting, MMI radio plus, het Audi Sound System en telefoonvoorbereiding basis. De innovatieve Matrix Led-verlichting is optioneel leverbaar. Uiteraard zijn ook Pro Line-, Pro Line plus- en Pro Line S-uitvoeringen leverbaar. Bij alle is MMI navigatie plus, comfortairconditioning (4 zones), parkeerhulp plus, ambienteverlichting, alarm en Audi connect inbegrepen.

Audi A7 SportbackAlle benzine- en dieselmotoren voldoen aan de Euro 6-emissienorm. Ook zijn ze krachtiger en zuiniger dan voorheen. Een echte highlight is de 160 kW/218 pk sterke A7 Sportback 3.0 TDI ultra. Zijn V6 zorgt voor hoge prestaties bij een gemiddeld verbruik van slechts 4,7 l/100 km (CO2: 122 g/km). Het dieselgamma omvat verder de 3.0 V6 TDI clean diesel met een vermogen van 200 kW/272 pk en de zeer krachtige (235 kW/320 pk) 3.0 V6 TDI biturbo clean diesel. De range benzinemotoren start met de 2.0 TFSI met 185 kW/252 pk en vervolgens is er de 3.0 TFSI V6 compressor met 245 kW/333 pk. De S7 Sportback beschikt over een 4.0 V8 TFSI met een vermogen van 331 kW/450 pk en de RS 7 Sportback heeft een 4.0 V8 TFSI met 412 kW/560 pk. Beide V8-motoren beschikken over Cylinder on Demand. Bij lage belasting schakelt dit systeem vier cilinders uit. Mede daardoor verbruikt de RS 7 Sportback gemiddeld 9,5 l/100 km.

Audi RS 7 SportbackAlle nieuwe A7 Sportback-modellen worden standaard geleverd met automatische transmissie. Bij de RS 7 en de 3.0 TDI biturbo clean diesel is dat een achttraps Tiptronic en bij de overige modellen een zeventraps S tronic met dubbele koppeling. quattro permanente vierwielaandrijving is standaard op de modellen met 3.0 TFSI (245 kW/333 pk), de 3.0 TDI biturbo en op de S7- en RS 7-uitvoeringen. De RS 7 Sportback heeft adaptieve luchtvering en adaptieve demping – de bestuurder kan zelf de ‘set-up’ kiezen.

Bij de marktintroductie in september 2014 zijn de volgende modellen leverbaar:

A7 Sportback 3.0 TDI ultra (160 kW/218 pk) S tronic: € 66.500
A7 Sportback 3.0 TDI quattro (160 kW/218 pk) S tronic: € 72.500
A7 Sportback 3.0 TDI clean diesel quattro (200 kW/272 pk) S tronic: € 77.900
A7 Sportback 3.0 TDI biturbo quattro (235 kW/320 pk) Tiptronic: € 82.500
A7 Sportback 3.0 TFSI quattro (245 kW/333 pk) S tronic: € 76.500
S7 Sportback 4.0 TFSI quattro (331 kW/450 pk) S tronic: € 121.500

De A7 Sportback 2.0 TFSI (185 kW/252 pk) S tronic volgt in december. Dit model staat in de prijslijst voor € 59.900. In december start ook de levering van de RS 7 Sportback.

Nissan-dealer voor het hoge Noorden…

Autobedrijf_De_Winter_WinschotenNissan breidt het dealernetwerk uit met een nieuwe dealer in Winschoten. Daar start Autobedrijf De Winter op 16 juni 2014 met de vertegenwoordiging van Nissan. Het familiebedrijf, gevestigd aan de Transportbaan 20-22, is al meer dan 35 jaar actief in Oost-Groningen.

‘De verkoop van en het onderhoud aan Nissans past uitstekend in de ontwikkeling van Autobedrijf De Winter’, aldus salesmanager Erwin Huizingh. Het bedrijf is begin 1979 gestart door Piet de Winter. In Winschoten heeft het bedrijf een goede naam verworven met zijn service en dienstverlening. Sinds enige jaren werken dochter Marloes (finance) en schoonzoon Erwin Huizingh (sales) actief mee. Samen met Reint Kugel, aftersales manager, vormen zij een ijzersterk team dat klanttevredenheid hoog in het vaandel heeft staan.

‘Nissan is ook een interessant merk. De bedrijfswagens zijn een welkome aanvulling’, aldus Huizingh. ‘Vooral door de elektrisch aangedreven e-NV200. Daarnaast heeft Nissan een fris, jong en daarmee modern modellengamma. Met de LEAF is Nissan voortrekker op het gebied van elektrisch aangedreven auto’s. De nieuwe QASHQAI, die sinds kort op de markt is, zit vol slimme systemen die het comfort en de veiligheid vergroten. Binnenkort kunnen we de nieuwe X-TRAIL aanbieden en de JUKE, waarvan het uiterlijk nog opvallender is geworden. We hebben hoge verwachtingen van Nissan. We zien de potentie van het merk dat investeert in vernieuwing. We gaan een mooie toekomst tegemoet.’

Land Rover Discovery krijgt facelift

Land-Rover-Discovery2015-1Land Rover-Jaguar gaat de Discovery voorzien van een facelift om deze stoere Britse SUV nog even actueel te houden voor de kopersgroep die op dit soort wagens valt. Voor modeljaar 2015 krijgt de stoere Brit een aantal wijzingen mee. De uitrusting vann de Discovery gaat lijken op die van het eerder uitgebrachte jubileummodel Discovery XXV. Zo zit er tweekleurig leer op de stoelen van de auto en een zeer exclusief hout met leer bekleed stuurwiel. Bij de velgen komen we het 20 inchformaat tegen, wat bijzonder stevig oogt. De lakkleuren worden vernieuwd en nog wat exclusiever gemaakt. Land-Rover-Discovery-2015-3 interiorWil je zaken als infotainment en connectivity op je Discovery, het is als optie leverbaar, moet het budget worden vergroot, want dat kost extra geld. Maar dan krijg je ook een touchscreen aan boord. Uiterlijk zien we wat kleine retouches en ook aan de motoren wordt wat geschaafd. Frontaal bekeken is die Discovery ineens een heel dikke auto geworden die het merk extra stevig op de menukaart zal zetten bij hen die gek zijn op juist dit type luxe mastodonten die ook nog eens in het terrein bruikbaar zijn. Levering; vanaf eind dit jaar…prijzen? Nog onbekend!

Auto-onderdelen van tomatenpulp?

Ford SUV productielijnHet lijkt misschien alsof tomaten en auto’s niets met elkaar gemeen hebben, maar onderzoekers bij Ford en Heinz zien de mogelijkheid om ze op innovatieve wijze bij elkaar te brengen.

Onderzoekers van Ford en Heinz doen onderzoek naar het gebruik van tomatenvezels in de ontwikkeling van duurzame composietmaterialen voor gebruik in de productie van auto’s. Gedroogde tomatenvellen zouden vooral kunnen worden gebruikt voor steunklemmen of voor het opbergbakje dat klanten gebruiken om muntjes en andere kleine voorwerpen in te bewaren.

“We onderzoeken of dit bijproduct van de voedselindustrie bruikbaar is voor toepassing in auto’s”, aldus Ellen Lee, technisch specialist op het gebied van onderzoek naar plastic voor Ford. “Ons doel is een sterk, licht materiaal te ontwikkelen dat voldoet aan de vereisten voor onze auto’s, terwijl tegelijkertijd onze algehele impact op het milieu erdoor afneemt.”

Bijna twee jaar geleden begon Ford de samenwerking met Heinz, Coca-Cola Company, Nike Inc. en Procter & Gamble om vaart te zetten achter de ontwikkeling van een volledig op plantaardig materiaal gebaseerd plastic dat bruikbaar is voor de productie van stoffen en verpakkingen, die minder gevolgen voor het milieu hebben dan de verpakkingsmaterialen op basis van petroleum die momenteel worden gebruikt.

FordEVOSConcept 04Onderzoekers bij Heinz waren op zoek naar innovatieve manieren om vellen, stelen en zaden van tomaten te recyclen en te hergebruiken. Heinz gebruikt elk jaar meer dan twee miljoen ton tomaten voor de productie van zijn meest verkochte product: Heinz Ketchup.

Het streven van Ford om de hoeveelheid gebruikte materialen te beperken en deze opnieuw te gebruiken en te recyclen, maakt deel uit van de wereldwijde strategie voor duurzaamheid van het bedrijf. Deze heeft tot doel om de gevolgen voor het milieu te verminderen en tegelijkertijd de ontwikkeling van brandstofzuinige technologie voor auto’s in de gehele wereld te versnellen. Ford heeft in de afgelopen jaren steeds meer gebruikgemaakt van gerecyclede, biologische materialen waarin geen metalen voorkomen. Ford heeft dit jaar vezelversterkte bedieningselementen van cellulose en met rijstvliezen gevulde klemmen voor bedrading geïntroduceerd. Daarmee maakt de fabrikant voor de productie van auto’s nu gebruik van acht biologische materialen. Andere voorbeelden zijn composietmaterialen op basis van kokosnoot, gerecycled katoen voor matten en de bekleding van stoelen, en zittingen en hoofdsteunen van sojaschuim.

Interactieve Qoros

Qoros connectitve Px187MTAxMTk3OC0zLTIxNDQyNTA4NDY=Qoros, het nieuwe en tot nu toe meest aansprekende Chinese automerk, won opnieuw een belangrijke, internationale prijs. Dit keer werd het merk uitgeroepen tot winnaar van de prestigieuze Telematic Update Award. Plaats van handeling was het Telematics Detroit 2014 Industry forum.
Met de award voor ‘Best Telematics Product or Service, gelanceerd in een opkomende markt (BRIC-regio)’, krijgt Qoros met haar QorosQloud connected services-platform erkenning voor de bijdrage aan de vooruitgang in de informatie- en communicatie-industrie.
De jury prees Qoros’ strategie om telematica aan te bieden in de complexe Chinese markt. Het juryrapport: “Uit hun benadering spreekt durf. Daarnaast weet Qoros de diensten voor een groot publiek toegankelijk te maken dankzij lage kosten”.
QorosQloud is onderdeel van Qoros’ strategie om als nieuw merk innovatief en creatief te zijn bij het voldoen aan de wensen van de moderne, grootstedelijke consument. Het verstrekken van meer dan 30 toonaangevende functies en tal van cloud-gebaseerde diensten stelt automobilisten in staat om altijd verbonden te zijn met navigatie en verkeersinformatie en sociale netwerken. Ook zijn ze zo altijd op de hoogste van de staat van de auto en de onderhouds- en service-behoefte.

Qoros Estate frontQorosQloud – voor het eerst te vinden in de Qoros 3 Sedan en binnenkort beschikbaar op alle Qoros 3 Hatch-modellen – is de toegang tot een palet aan exclusieve connected services. Het is gebaseerd op het Microsoft Windows Azure cloud-platform en werkt in China via het Unicom 3G-netwerk.
Minstens zo aansprekend, en zonder meer een belangrijke innovatie voor de Chinese automobilist, is dat Qoros samen met een grote verzekeraar, China Pacific Insurance Group, het Safe Drive Plan aanbiedt. Het gaat hier om exclusieve verzekerings- en veiligheid gerelateerde diensten die een maximale veiligheid en een zorgeloze rijervaring moeten bieden.
Hulpdiensten en Roadside Assistance -voor het eerst beschikbaar in China- maken deel uit van dit pakket. Mocht de auto betrokken zijn bij een ongeval, dan meldt QorosQloud dit automatisch aan de alarmcentrale. Operators proberen dan om telefonisch contact op te nemen met de bestuurder en zullen bij geen contact, kosteloos nood- en hulpdiensten oproepen.
Het Safe Drive Plan omvat ook real-time monitoring en weergave van het rijgedrag. QorosQloud gebruikt deze gegevens om de bestuurder te waarschuwen voor slecht of gevaarlijk rijgedrag. Het moedigt veiliger en attenter rijden aan doordat rij-tips op het Qoros MMH touchscreen en via de gepersonaliseerde QorosQloud-website en apps worden getoond.

Qoros GQ3_IntAlles wat Qoros doet is er op gericht zich te onderscheiden van de Chinese concurrentie en zichzelf als hoogwaardiger te profileren. Daarmee haalt het vrijwel direct het niveau van veel Koreaanse of Japanse concurrenten en kan het met aantrekkelijke modellen die ook nog zuinig en efficient zijn, veel klanten uit die hoek trekken. Het wachten is op een Nederlandse importeur, dealers en een aansprekende campagne. Komt het vast goed met dit merk.

Schone Mercedes E-Klasse brengt bijtellingen omlaag…

MB E-Klasse 2014 combi 13C61_004Met een gemiddelde CO2-uitstoot van 109 g/km komt de Mercedes-Benz E 300 BlueTEC Hybrid Estate nu in aanmerking voor 20% bijtelling. Ook de E 220 BlueTEC met viercilinder dieselmotor wordt bij zakelijke inzet ingeschaald in de 20%-categorie van de fiscale bijtelling. Beide nieuwe 20%-modellen van de E-Klasse zijn vanaf medio juli te bestellen. De levering start in september.

Door technische aanpassingen komt de gemiddelde CO2-uitstoot van de E 300 BlueTEC Hybrid Estate (150 kW/204 pk) op 109 g/km. Hierdoor komt de Estate nu evenals de Limousine in aanmerking 20% bijtelling. Door de slimme combinatie van een krachtige direct ingespoten dieselmotor, een elektromotor en de 7G-TRONIC PLUS automatische transmissie levert de E 300 BlueTEC Hybrid uitstekende prestaties.

De E 220 BlueTEC met krachtige (125 kW/170 pk) dieselmotor wordt per september voorzien van de nieuwe 9-traps automatische transmissie. De gemiddelde CO2-uitstoot van de Limousine daalt hierdoor tot 111 g/km. Hierdoor valt ook de E 220 BlueTEC Limousine in de gunstige 20%-bijtellingscategorie. Prijzen worden medio juli bekendgemaakt.