Categorie: "Actienieuws"

Mooie prijs voor Mercedes GL

De nieuwste generatie van de Mercedes-Benz GL-Klasse heeft in Amerika de prestigieuze Motor Trend Sport/Utility of the Year award gewonnen. Deze prijs wordt elk jaar uitgereikt door het populaire autotijdschrift Motor Trend Magazine. De nieuwe GL-Klasse liet elf SUV‘s die ook het afgelopen jaar op de markt zijn gekomen met grote voorsprong achter zich. Het is niet voor het eerst dat Mercedes-Benz de award in ontvangst neemt. In 2007 werd de eerste generatie van de GL-Klasse onderscheiden.
Motor Trend beoordeelt sinds 1999 auto’s die in het voorafgaande jaar op de markt zijn gekomen op criteria waaronder design, techniek, efficiency en veiligheid. De GL-Klasse scoorde op alle gebieden het hoogst. Daarnaast blonk de nieuwe SUV volgens Motor Trend ook uit in off-road gebruik en de premium afwerking van het interieur.
Mercedes-Benz bouwt de nieuwe GL-Klasse in het Amerikaanse Tuscaloosa, Alabama. De auto is daar onbetwist marktleider in zijn segment met een marktaandeel van zo‘n 30%. Naast de GL-Klasse levert Mercedes-Benz wereldwijd ook de GLK-Klasse (compacte SUV), de G-Klasse en de populaire M-Klasse. De prestigieuze award van Motor Trend is een bevestiging van het feit dat de nieuwe GL-Klasse dé maatstaf in het segment van de grote SUV’s is. Niet voor niets wordt het model gezien als de S-Klasse onder de SUV’s.

Ford heeft nu al succes met nieuwe B-Max

Het duurt nog een kleine maand voordat de auto officieel in Nederland arriveert, maar nu al is de nieuwe Ford B-MAX een groot succes. Tot dusver noteerden de Nederlandse Ford dealers al ruim 500 orders. Bovendien zijn alle exemplaren met het aantrekkelijke First Edition Pack actiepakket nu al uitverkocht, reden voor Ford om dit aanbod alsnog tot eind november te verlengen. Vermoedelijk laat men nieuwe wagens in deze uitmonstering aanrukken dan.

Het aantrekkelijke First Edition Pack bestaat uit Active City Stop, gedeeltelijk lederen bekleding, verwarmbare voorstoelen, elektrisch inklapbare buitenspiegels,17-inch 5-spaaks lichtmetalen velgen, elektrische voorruitverwarming en parkeersensoren achter. Dit pakket heeft normaliter een productwaarde van €1.440,-, maar kost bij bestellingen tot eind november niets. De B-MAX Titanium met First Edition Pack is verkrijgbaar vanaf €21.650,-.

Wilt u dus ook profiteren van deze leuke aanbieding op een auto die ook nog eens flink wat ruimte biedt bij een plezierige wegligging en redelijk zuinig verbruik; op naar de Ford-dealer. Die zal u vermoedelijk met open armen ontvangen.

Peugeots voor detacheerder Maandag

Detacheringsbedrijf Maandag® continueert de samenwerking met Peugeot Nederland, dealerbedrijf Van Zwienen en LeasePlan. Op 8 oktober jl overhandigden vertegenwoordigers van importeur en dealer de sleutel van de eerste Peugeot 208 aan Thijs van den Heuvel , Adviseur Wagenpark, bij Maandag®.
Eerder deze zomer leverde Peugeot in samenwerking met LeasePlan ook al 60 miniPeugeots 107 aan Maandag®.

Volgens de client kiest men al jaren kiezen vol overtuiging voor Peugeot. De modellen zijn zowel stijlvol als stoer, maar ook goed betaalbaar. Deze talenten kunnen daarbij goed worden vertaald naar de strategische insteek van het bedrijf, waardoor men altijd en overal bij iedere opdrachtgever een Maandag-Peugeot voor de deur mag komen. Daarnaast draagt de gunstige CO2 prima bij aan het behalen van de eigen vastgestelde milieudoelstellingen. Met een uniform wagenpark speelt Maandag® slim in op de personele dynamiek van een detacheringsorganisatie. Een efficiënte inrichting van het wagenpark is gezien het groot aantal wisselende berijders een grote uitdaging. Het beperken van het aantal verschillende modellen en een strak beheer van de pool biedt in dit geval uitkomst, zo blijkt uit de ervaringen van Maandag®.

Hotelkamer op Koreaanse wielen

Ooit, het was al in 1970, verkocht Skoda-importeur uit die dagen, Englebert, haar nieuwe Skoda S-100 reeks als ‘Huisje op wielen’. Dat bedacht men op basis van de mogelijkheid om in die Tsjechische bolide de banken zodanig plat te leggen dat je er echt in kon slapen. Hyundai heeft dit soort marketing nu ook aangegrepen om haar nieuwe i30 Wagon aan te prijzen bij het koperspubliek. Die nieuwe i30 Wagon is volgens de Koreanen namelijk een van de ruimste stationwagens in zijn klasse. Zo ruim dat ‘je er met gemak in kunt slapen’. Dat inspireerde Hyundai om een aardige actie te lanceren: Hotel Hyundai. Samen met een team experts toverde Hyundai de nieuwe Hyundai i30 om tot een vijf sterren hotelkamer op wielen. Meer dan duizend Hyundaifans hebben zich hiervoor intussen via de Facebook-pagina van Hyundai Nederland ingeschreven voor deze unieke overnachting.
De nieuwe Hyundai i30 Wagon kent een aantrekkelijke prijs, vanaf € 19.795,- is de rijdende hotelkamer al voor de prospectkoper. Zijn grootste voordeel is dat de Wagon liefst 18,5 centimeter langer is dan de hatchback en 10 centimeter groter is dan zijn voorganger.
De bagageruimte is in de wagonvariant met 528 liter (was 415 liter in de voorganger) eveneens flink groter dan de 378 liter in de hatchback. Met de achterbank neergeklapt kan de bagageruimte worden uitgebreid tot maar liefst 1.642 liter (was 1.395 liter in zijn voorganger). Dat is zo ruim dat je er met gemak in kunt slapen.

Hotel Hyundai is uniek. Nimmer werd een voertuig tot luxe vijf sterren hotelkamer verbouwd. Zo wordt de Hyundai i30 Wagon uitgerust met een chic en comfortabel bed en een multimediasysteem. Zelfs een minibar ontbreekt niet. Daarnaast is de auto uitgerust met geblindeerde ramen en hebben de gasten de beschikking over 24 uur in-car roomservice. Om het vijf sterren gevoel extra cachet te geven, staat Hotel Hyundai deze week geparkeerd bij het luxueuze College Hotel dat is gevestigd aan het Roelof Hartplein in Amsterdam. Aardige actie en natuurlijk passend bij het publiek dat graag met een tent en het hele gezin in de auto wil overnachten. Als het kan met ene hond bovenop de dekens…maar dat zal vast niet mogen van Hyundai. Logisch!

PRO-Actieve Koreanen

Hyundai zet een compleet najaarsoffensief in om haar omzet nog eens extra op te hogen dit jaar. Vanaf vandaag lanceert het Koreaanse merk niet alleen aantrekkelijke Pro-series actiemodellen op basis van de Hyundai i10, Hyundai ix20 en Hyundai ix35. Ook biedt Hyundai een 50%-50% financieringsactie aan waarbij de koper van zo’n Koreaanse vierwieler de helft van het aankoopbedrag pas in 2015 hoeft te betalen tegen 0 procent rente. De Pro-serie is gebaseerd op het volumemodel van de drie actie-uitvoeringen, de Hyundai i10 1.0 Blue 5MT i-Drive Cool, de Hyundai ix20 1.4 Blue 5MT i-Vision en de Hyundai ix35 1.6 GDI Blue 6 MT StyleVersion. Deze actiemodellen bieden niet alleen groot consumentenvoordeel, maar zijn ook nog eens echte eyecatchers die zich kenmerken vanwege een sportieve en rijke uitrusting. Wie alles wil weten over deze Koreaanse actievoordelen moet als een speer maar even langs gaan bij de dealers van het merk met de gestyleerde H. Die weten vast wat het u allemaal zou kunnen gaan kosten om over te stappen op een Koreaan van Hyundai.

Expressieve Suzuki

Suzuki brengt met de SX4 Expressive een aantrekkelijk actiemodel. De standaarduitrusting is veelomvattend met o.a. climate control, centrale deurvergrendeling, elektrische ramen voor en achter, met leder bekleed stuurwiel, een uitgebreid geïntegreerd navigatiesysteem met o.a. Bluetooth en USB, in de elektrisch inklapbare buitenspiegels geïntegreerde richtingaanwijzers, privacy glass, mistlampen voor en een nieuw model 16” lichtmetalen velgen. Ook metaallak is standaard en kopers kunnen kiezen uit wit, zwart, zilver, grijs, koper en donkerbruin.

De SX4 Expressive is leverbaar vanaf € 21.268,=. De automaatversie kost in basisversie € 23.999,= en de variant met i-AWD (intelligent All Wheel Drive) leveren de Japanners vanaf € 23.387,04. Er is overigens al een Suzuki SX4 vanaf € 18.730,= Alle genoemde prijzen zijn incl. het vanaf 1 oktober a.s. geldende BTW tarief van 21%.

Suzuki strooit met Bandieten…

Suzuki lanceert met de Swift Bandit een leuk compleet actiemodel. De sportief ogende Bandit beschikt over een schone en krachtige 1.2 VVT benzinemotor, welke mede dankzij een Stop-Start Systeem toch maar 113 gr CO2/km uitstoot. Daarmee scoort ook de Bandit een groen milieulabel en is voor evt. zakelijke rijders slechts 20% bijtelling van toepassing.

De Swift Bandit is buitengewoon compleet, want tot de standaarduitrusting behoren o.a. airco, radio/CD-/MP3-speler, USB-aansluiting, stoelverwarming, 12-spaaks 16” lichtmetalen velgen, cruise control en een dakspoiler in carrosseriekleur. Een uitgebreid pakket veiligheidsvoorzieningen met o.a. 7 airbags resulteert in de maximale score van 5 sterren in EuroNCAP. Ook metaallak is standaard en men kan kiezen uit wit, zwart, zilver, grijs en donkerbruin.

De 3-deurs Bandit is al leverbaar vanaf €; 14.499,= en de 5-deurs Bandit vanaf € 14.999,=. Er is overigens al een Suzuki Swift vanaf € 11.661,=. Alle genoemde prijzen zijn incl. het vanaf 1 oktober a.s. geldende BTW tarief van 21%. Wie er een wil moet maar even gezwind richting Suzuki-dealer afreizen…daar kennen ze de levertijden uit hun hoofd.

Erg vlotte Volvo…

Met zijn opvallende kleur Rebel Blue is de nieuwe Volvo V40 R-Design perfect voor iemand die een opvallende auto met een stijlvolle, dynamische look wensen. De visuele belofte van snelheid wordt volledig ingelost door het op de bestuurder afgestemde interieur en door het soepele rijgedrag met maar liefst 187 kW (254 pk).

De V40 R-Design is door de Zweden ontwikkeld voor prestatiegerichte bestuurders die houden van een beetje extra pit in hun leven. Zowel aan het strakke ontwerp als aan het scherpe, wendbare rijgedrag is flink aandacht geschonken.

Het bijzondere front van de R-Design heeft een hoogglans grille, omlijst door een Silk Metal-frame. De sportieve uitstraling wordt versterkt door de diffuser in de kleur Ironstone, de Silk Metal-details en de twee uitlaatpijpen. De vijfspaaks 17- of 18-inch Diamond Cut-wielen maken de stijlvolle, dynamische look af. Behalve in de kleur Rebel Blue, is de Volvo V40 R-Design ook leverbaar in vijf andere exterieurkleuren.

Het interactieve dashboard van de nieuwe V40 heeft al veel positieve aandacht gehad van media en klanten. Ook voor de V40 R-Design is het mogelijk te switchen tussen drie lay-outs met verschillende functionaliteiten: Elegance, Eco en Performance. In de R-Design-uitvoering hebben alle lay-outs echter dezelfde heldere blauwe kleur.
De stoelbekleding is van zwart Nubuck-textiel en geperforeerd leder, afgewerkt met een blauw R-Design-logo. Geheel met leder beklede stoelen zijn verkrijgbaar als optie.

Het comfortabele, op de bestuurder afgestemde interieur omvat ook een speciaal ontworpen stuurwiel, versnellingspook, handrem en sportpedalen. De unieke R-Design-uitstraling wordt versterkt door de combinatie van nieuwe aluminium inlays met een geperforeerde look, zwart leder, bijpassende stiksels en subtiele zwarte randen.

De R-Design is leverbaar met alle motoren die ook beschikbaar zijn voor de nieuwe Volvo V40; van de D2-dieselmotor met 85 kW (115 pk) en een CO2-uitstoot van 94 g/km (3,6 l/100 km) tot de krachtige T5-benzineturbomotor met 187 kW (254 pk). Wie meer informatie wil over deze Zweedse vlotterik moet zich maar even bij een Volvodealer melden voor o.a. de prijsinformatie.

Volvo’s succesvolle billboard

Ter promotie van de nieuwe Volvo V40 stelt Volvo de komende twee weken iedereen in staat om te schitteren op een levensgroot digitaal billboard langs de snelweg A13. Deze ludieke Facebook-actie zorgt inmiddels voor een enorme buzz onder Volvo-fans en in de media.
Fans die op het billboard willen komen, melden zich aan via de Facebook-applicatie en verschijnen binnen enkele seconden op het billboard. Met behulp van een camera die op het billboard gericht staat, is op Facebook live te zien hoe de foto en de naam van de deelnemer op het billboard verschijnen. Meedoen kan via www.facebook.com/volvocarsnederland. Deelnemers maken kans op een Volvo V40 ‘It’s You!’ Circuit Experience op één van de mooiste circuits van Nederland.
De Volvo-actie loopt van maandag 3 september t/m zondag 16 september. Gedurende deze periode rijden bijna 2 miljoen mensen langs het digitale billboard op de A13.

BMW´s zakelijke 320-reeks en nieuwe 1´s…

BMW brengt de uiterst efficiënte BMW 320i EfficientDynamics Edition. De eerste en enige premium benzine sedan met 20% bijtelling onder de nieuwe belastingregels. De BMW 3 Serie neemt daarmee een unieke positie in de markt in. Een positie die de nieuwe BMW 316i Sedan ook nog eens versterkt. Die is met zijn ´gunstige vanaf-prijs´ van 33.290 (incl. bpm en 21% btw) vooral ook interessant voor de particuliere markt. De BMW 320i EfficientDynamics Edition en de BMW 316i zijn vanaf medio september te bestellen en staan vanaf begin november bij de dealers. Verder zijn vanaf deze herfst meer varianten leverbaar voor de BMW 1 Serie en BMW 3 Serie Touring.

De BMW 320i EffcientDynamics Edition Sedan heeft zijn sterke positie te danken aan een 1,6-liter TwinPower turbomotor. Die levert dankzij een vermogen van 170 pk en 250 Nm koppel (dat al vanaf 1.500 beschikbaar is) aansprekende prestaties: de sprint van 0-100 km/u is mogelijk in 7,6 seconden en de topsnelheid bedraagt 230 km/u. Maar het is de combinatie met de lage uitstoot van 124 g/km en het daarbij horende lage verbruik van 5,3 l/100 km die deze 3 Serie zijn unieke positie in het premium benzinesegment verschaft. Ondanks de bpm-verhoging per 1 juli en de btw-verhoging per 1 oktober, heeft BMW de prijs van de 320i EfficientDynamics Edition scherp weten te houden op 35.990 euro. Dat is zeker 1.000 euro minder dan de prijs van de reguliere BMW 320i.

Met de introductie van de BMW 316i Sedan brengt BMW in de 3 Serie een basismodel dat ruim 3.000 euro lager geprijsd is dan op dit moment nog het geval is. Bovendien is het de sterkste BMW 316i ooit. De 1,6-liter TwinPower turbomotor levert nu een vermogen van 136 pk (was 122 pk) en een trekkracht van 220 Nm (was 160 Nm) dat al beschikbaar is vanaf 1.350 toeren. Hierdoor is schakellui en dynamisch rijden beter mogelijk dan ooit tevoren. De BMW 316i accelereert in 8,9 seconden naar 100 km/u en heeft een topsnelheid van wel 210 km/u.

De onlangs geïntroduceerde BMW 1 Serie 3-deurs, wordt deze herfst uitgebreid met de BMW 114d, 118i en 120d. De 114d wordt tegelijkertijd ook leverbaar op de 5-deurs BMW 1 Serie. Het betreft een 1,6-liter TwinPower turbomotor met 70 kW (95 pk) en een maximum koppel van 235 Nm. Daarnaast wordt voor het eerste xDrive vierwielaandrijving leverbaar voor de BMW 1 Serie; De BMW 120d xDrive en de BMW M135i xDrive (beiden als 3- en 5-deurs) hebben de primeur.
De BMW 3 Serie Touring wordt op zijn beurt uitgebreid met de BMW 316d, 318d, 320i en 320d Touring. Op deze manier beschikt de BMW 3 Serie Touring nu over het zelfde modellengamma als de Sedan.